M235 Gran Coupé с по-малка мощност при фейслифта

1810
2024

След Серия 2 с 3 врати BMW направи фейслифт и на Gran Coupé – освен обновен дизайн, моделът най-после се сдоби и с Curved Display.

Серия 2 Coupé с 3 врати  получи фейслифт през лятото на 2024 г. – беше въпрос на време такъв да получи и по-големия брат с пет врати. Сега ни представиха и модернизираната Серия 2 Gran Coupé.

Пазарният старт на модела е през 2025 г, а  Серия 2 Gran Coupé 220 с бензинов двигател („i“ вече отпада от обозначения, за да не се бърка с електрическите модели на BMW) стартира от около 82 000 лв.

Приложение ЕКО

Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.

Свали приложението EKO Smile!

Топмоделът M235 ще се предлага на цена от близо 120 000 лв. Базовият дизелов вариант 218d струва 83 000 лв., а най-мощният  220d – 88 000 лв.

Няма големи изненади при външния вид. В предницата има по-тесни бъбреци и фарове. Характерната решетка сега е позиционирана под фаровете, които имат нова форма и естествено сърдит поглед. LED-светлините са серийните, а матричните LED светлини се доплащат.

Новата броня подчертава разположения в средата вентилационен отвор, докато страничните отвори за въздуха изглеждат по-големи. Сега логото на BMW е вградено като при новото М4.

Новите задни светлини на Gran Coupé изглеждат по-агресивно. Светлинният подпис е нов. При обикновените модели от бронята не стърчат крайни ауспухови тръби, единствено при топмодела M235 е различно. Той отново е с четири ауспухови тръби, подчертаващи черния елемент в бронята.

Размери: без промяна в багажника

Почти във всички посоки има добавено по малко. 20 милиметра по-голяма дължина означават сега 4546 милиметра и 2670 междуосие. 1445 милиметра височина означават плюс от 25 милиметра. Широчината остава същата – 1800 милиметра. Това се отнася и до вместимостта на багажника от 430 литра – при мекия хибрид тя е със 70 литра по-малко.

Вътрешно пространство: най-после с Curved Display

С фейслифта Серия 2 Gran Coupé вече е с Curved Display. Той ни е познат от всички други модели на BMW. Очаквано липсва превключвателя iDrive. Вместо с него, управлението на кокпита става чрез тъчскрийнни гласови команди. Това означава и управление на климатика без бутони за Серия 2 Gran Coupé.

На централната конзола има въртящ се превключвател, който регулира силата на звука и аудиосистемата. До него има превключвател за режимите на движение. На волана са останали няколко бутона, а новоконструираните седалки ще осигуряват по-голям комфорт на дълъг път.

Двигатели: M235 е малко по-немощен

От гледна точка на моторизациите BMW са съкратили малко предлаганите варианти с фейслифта: клиентите могат да избират само между 4 варианта на задвижване, като базовият е дизелов. 218d разполага със 150 к.с. Към тях спадат два варианта 220, дизелов със 163 к.с. и бензинов със 170 к.с., електрифицирани като меки хибриди.

Топмодел и същевременно единственият вариант с двойно задвижване е M235. На хартия той става малко „по-немощен”: с точно 300 к.с., с 6 к.с. по-малко отпреди фейслифта и с 400 Нм максимален въртящ момент (преди бяха 450 Нм). Това обаче не дава отражение нито на спринта до 100 км/ч, нито на максималната скорост от 250 км/ч (ограничена. Всички варианти са комбинирани със 7-степенна автоматична трансмисия Steptronic.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин