M-концентрат

С M2 BMW ви дава възможност да влезете в света на М. AUTO BILD тества турбо-купето с мощност 370 к.с. по състезателната писта и междуградските пътища!

1802
2016

Компактно, широко, мощно: с новото BMW M2 M GmbH иска да привлече нови, млади клиенти. Освен това спортното поделение на BMW доста се е постарало при Серия 2 Купе, оборудвало го е с някои детайли от големия брат М4, а редовия „шестак“ с турбокомпресор е „напомпан“ до 370 к.с. AUTO BILD тества най-новия член на семейството на М по състезателната писта и междуградските пътища!

М2 стои самоуверено пред боксовете на Laguna Seca Raceway. Определено широката му визия е резултат от „донорството“ на детайли. Защото под издутите арки на калниците на М2 се крие окачването на М3/М4. Спирачната система на М-версията на Серия 2 Купе също е заимствана от големия брат. Като мощност М2 с 370 к.с. е позициониран точно между M235i (326 к.с.) и M4 (431 к.с.). Благодарение на свръхпълненето по отношение на въртящия момент изпреварва V8-M3 поколението E90 (420 к.с.; 400 Нм) и разгръща 465 Нм между 1400 и 5560 об/мин (кратковременен Boost: 500 Нм).

Най-впечатляващ е въртящият момент

Но стига сухи технически данни! Натискаме стартовия бутон и редовия „шестак“ се събужда с рев. Излизаме от боксовете и даваме пълна газ – каква тяга само! В мощния си като мечка въртящ момент компактното М2 се устремява безмилостно напред. Независимо от оборотите, двигателят реагира спонтанно, развърта се пъргаво и без никакви задръжки до 7000 оборота, ревейки от четирите ауспухови тръби. В интериора дрезгавият глас на мотора веднага ви подсказва, че си имате работа с редови „шестак“ от Мюнхен. Отвън М2 звучи по-басово, а в режим Sport+ гръмогласно припуква от четирите ауспухови тръби при отнемане на газта. Само след няколко завоя вече изпитвате доверие в М2, което с лекота се движи по завои с всякакъв радиус и надеждно следва желаната от водача линия. Управляемостта на М 2 е лека, въпреки че собственото тегло от 1570 не е особено ниско. Само да ви припомним – по-голямото М4 е по-тежко със само 20 килограма (1590 кг).

Лека управляемост

Въпреки това: M2 е изключително пъргаво, което е заслуга и на скъсеното спрямо М4 междуосие (2,69 спрямо 2,81 м). При необходимост диференциалът с електронно управление блокира до 100 процента и осигурява механично сцепление на излизане от завоя. Стабилността се гарантира от ESP, което в режим Sport+ реагира по-късно и позволява леки дрифтове, без обаче да изоставя напълно водача, защото в аварийни ситуации му помага нежно. Като цяло: в граничен режим мощният баварец е абсолютно предвидим. Затова и спиращия дъха завой Corkscrew вече не изглежда толкова страшен – М2 изобщо не се разколебава от това дяволско спускане. Скоростната кутия с два съединителя впечатлява с бързите и пъргави превключвания. Безупречно, дори и когато сами избирате предавките с лостчетата за превключване на волана.

Механична скоростна кутия за любителите на междуградските пътища

Колкото и М2 да е бързо на състезателната писта, именно фактът, че BMW серийно го оборудва с механична скоростна кутия, го превръща в Old School звяр по междуградските пътища. Наистина, механичната трансмисия повишава нивото на оборотите и времето за ускоряване от 0 до 100 км/ч (мех. трансмисия: 4,5 сек, DCT: 4,3 сек), но насладата за водача категорично е ненадмината. При низходящо превключване „ръчното“ М2 автоматично подава междинна газ, за да може превключването да е по-плавно, освен това осигурява и перфектния акустичен съпровод по тесните планински пътища източно от Монтърей. Превключването на 6-степенната скоростна кутия е просо перфектно, благодарение на което в комбинация с прецизното кормилно управление водачът и машината бързо се сливат в едно цяло. Подобна първична форма на свързаност вече се предлага от малко автомобили – но М2 го прави и напомня на легендарните М-модели като Серия 1 М Купе и Е30 М3.

Извод

М2 е М от най-чиста проба – най-вече с механична скоростна кутия. Мощният турбо-двигател и невероятната управляемост са незабравими. Братският дуел между М2 и М4 ще бъде вълнуващ – обзалагаме се, че на М4 ще му бъде ужасно трудно!

Петер Р. Фишер

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин