2018
В Амстердам „сестрата“ на Volvo Lynk & Co представи своя втори сериен модел – Lynk & Co 02. Създадената през 2016 дъщерна компания на китайския автомобилен гигант Geely иска да се наложи в Европа до 2020. С кросоувъра Lynk тя атакува преди всичко клиенти от големите градове, които ще получат възможността да споделят колата с други хора. След Lynk & Co 01 и Lynk & Co 03 това е третият модел, който дъщерната на Volvo марка лансира. В бъдеще ще бъдат предлагани до осем модела, всички от тях – базирани на платформа от Volvo.
В сравнение със своите „събратя“ от същия бранд Lynk 02 е малко по-скосен, позицията му на седене е по-ниска, а междуосието – по-късо. Колата е дълга 4,45 м, широка 1,89 м и висока 1,53 м. Кросоувърът използва компактната платформа СМА (Compact Modular Architecture), върху която „стъпва“ и Volvo XC40. Декоративните лайстни отпред и отзад са заменяеми, а изборът на джанти е много богат. За задвижването се грижи 1,5-литров турбодвигател с 3 цилиндъра. На по-късен етап ще има и „чисто електрическа“ версия. Моделът ще бъде произвеждан в завода на Volvo в Гент (Белгия).
Интериорът е като при Lynk 01. И двата модела разполагат с голям тъчскрийн, посредством който биват управлявани почти всички функции в автомобила. Седалките са с кожена тапицерия и интегрирани подглавници (отпред). Lynk & Co обръща сериозно внимание на свързаността: от функцията Sharing с първия в света бутон In-Car-Share през безжичното зарядно устройство за смартфон до собствения Lynk & Co App-Store. Всички модели са с перманентна интернет връзка и достъп до собствен Cloud.
Шефът на Lynk & Co Ален Висер сподели пред AUTO BILD, че всички модификации ще бъдат с пълно оборудване. Клиентът може да избира единствено цвета – от общо шест на брой. „При нас няма да се чака“, казва белгиецът с 30-годишен опит в автомобилния бранш. „Който поиска 02, ще я получава още на следващия ден“. Всъщност кросоувърът няма да бъде продаван – а хората ще се абонират за него. Така човек, който в момента няма нужда от колата, ще може да я споделя с други потребители на Lynk & Co.
По отношение на дистрибуцията компанията тръгва по съвсем нов път – не само за да намали максимално цената, но и за да опрости максимално процедурите. Ето как функционира концепцията: във всяка голяма европейска столица Lynk & Co ще открие един магазин. Първият ще бъде в Амстердам, ще го последват Барселона, Лондон, Брюксел и Берлин. На по-късен етап ще бъдат отворени 20 „Pop-up-Stores“, които с помощта на стилно оформен камион ще пътуват из Европа. Пътуващите дилъри на Lynk ще остават между два дена и една седмица на съответните локации и след това ще продължават по пътя си. „По този начин всяка година ще бъдем представени в 700 европейски града – и винаги ще бъдем в центъра, а не в периферията, където обикновено са локализирани дилърствата.“ Освен това автомобилите ще бъдат предлагани и онлайн – интересна идея на Висер, която може да проработи. Мениджърът има опит с търговията и маркетинга на марки като Volvo и Opel и познава добре пласментните структури на бранша.
Lynk 02 ще бъде предлаган посредством абонамент, подобен на този при Netflix. „Плащаш месечно определена сума и получаваш всичко – кола, застраховки и обслужване. Дори ще можем да заредим автомобила, ако си го оставил пред офиса“, разкрива Висер. Така той иска да внедри услуги, които никога досега не са предлагани от индустрията. „Ние ще продаваме не автомобили, а мобилност.“ А колко дълго клиентът ще се обвързва с абонамент? Висер: „Между един месец и три години. Ако сега купите кола, ще й „робувате“ поне три години и ще инвестирате много пари. При нас решението на клиента ще бъде много по-лесно.“ А който иска, в рамките на една година ще може да смени колата три пъти. И докато търговската стратегия вече е напълно изяснена, все още цената е пазена в тайна. „Във всички случаи тя ще бъде по-ниска от класически лизинг.“