Lucid Air Dream Edition Performance: пътуване с електромобила на мечтите

0111
2022

Малко преди Пескадеро, там, където Америка свършва и започва Тихият океан, приключваме със задръжките. „Holy Fuck!“, това е всичко, което се изтръгва от мен. Направо съм в захлас. Автомобилът не спира да ускорява. Пътят пред мен става все по-тесен, морето отдясно е синьо петно, а идващият завой – предизвикателство. Поглеждам към скоростомера. Дано не ме спре полиция. Движа се с около 70 км/ч, а после „пипвам“ леко педала с десния си крак и вече съм с 200. За колко? Пет секунди? Животът ми преминава като на лента покрай прозореца на автомобила на Магистрала 1. По-точно автомобилният ми живот. 35 години, 25 от тях професионално. Стотици модели, някои много бързи, много красиви, много електрически, някои въодушевяващи. А сега и това: Lucid Air Dream Edition Performance. Пет думи за алилуя. Пътуването на моя живот.

В режим Smooth Lucid е изненадващо ефективен. В режим Swift е невероятно пъргав. А когато избера режим Sprint, Air ме пита: „,Наистина ли го искаш?“ Хауке Шрийбер

Пътуването на моя живот започва от фирмената централа на Lucid Motors в Нюарк, Калифорния, през Силициевата долина, Калифорния, по Пасифик Коуст хайуей и през неособено добрия, хълмист междуградски път номер 9 обратно. 263 километра истинско удоволствие от шофирането – във всеки един автомобил. Но особено в този. По един електромотор на всяка ос, общо 1111 к.с. Задвижването е истинско малко чудо: компактно, леко и преди всичко ултраефективно. Енергията в разполагащата с капацитет от 118 кВтч батерия стига за изминаването на до 721 километра (съгласно строгите изчисления на американската агенция EPA). Ако вместо 21-цоловите джанти имах 19–цолови, щяха да бъдат 753 километра. А във версията Air с малко по-ниска мощност пробегът е дори 832 километра.

„Студията Mercedes EQXX съществува само благодарение на нас“, казва ми шефът на Lucid Питър Роулинсън, преди да се кача в колата. Всичко в автомобила е настроено в посока ефективност: задвижването, батерията, аеродинамиката. Lucid – това са преди всичко четирима души. Британецът Питър Роулинсън, шеф и ръководител по отношение на техниката, се счита за бащата на Tesla Model S. Шеф-дизайнерът Дерек Дженкинс е автор на Mazda MX-5. Германският главен инженер Ерик Бах е работил във VW. Шефът на производството Петер Хоххолдингер също идва от Tesla. Lucid се финансира преди всичко от държавни фондове от Саудитска Арабия. Саудитците са поръчали 100 000 екземпляра Air.

Зареждането става отпред вляво. Мощността на зареждане е впечатляваща

На мен днес ми е достатъчен и един. Седя пред леко извит 34-инчов дисплей на уредите под огромен стъклен покрив и преминавам по моста над залива на Сан Франциско. Чувам силни шумове от предната колона и се питам: 169 000 долара? Освен това почти всеки шев зад кокпита се отразява в предното стъкло. Но разходът (на дисплея е посочен в кВтч на километри) е впечатляващ. Около 14,3 кВтч/100 км. Управлението дава малко по-малка обратна връзка от очакваното, но това се променя, когато изляза от режим Smooth и премина в режим Swift. Изведнъж петметровата лимузина става пъргава като спортен автомобил.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин