2017
„Реактивен самолет за пътя!“: така шефът на Lucid Motors Питър Роулинсън представя Lucid Air. Видео на производителя разкрива, че рекламният слоган не е само празни приказки. На него се вижда как прототип на машината развива 378 км/ч на специално трасе в Ohio Transportation Research Center. На подобни места сме свикнали да виждаме обикновено екстремни „спортисти“, дори тунинговани като Bugatti Veyron/Chiron, McLaren F1 или Hennessey F5. По данни на производителя за скоростното „препускане“ са направени промени по ограничителя на скоростта, въздушното окачване и интериора. При това задвижващият тракт не е генерирал прекалено висока температура.
До 1000 „коня“ системна мощност
Lucid Motors представи във Фремонт, на една ръка разстояние от завода на Tesla, своя първи модел. Lucid Air не трябва да бъде поредният електромобил, но и „изцяло нов вид усещане при шофиране“, казва Роулинсън пред AUTO BILD. Дизайнерът Дерек Дженкинс представи в Калифорния колата, която има и нови LED-светлини. Външно Lucid Air използва Tesla Model S за образец, по отношение на предлаганото място машината се ориентира по-скоро към моделите на Mercedes. „Лимузината ще има външни размери като на Е-клас, а в интериора ще предлага място колкото S-клас“, казва Дженкинс.
Пробег до 640 км
Луксозният модел ще развива до 1000 к.с., генерирани от два електродвигателя – един на предната (400 к.с.) и един – на задната ос (600 к.с.). За 2,5 сек електромобилът трябва да ускорява до 100 км/ч. От Lucid Motors обещават автономен пробег до 640 км. Всички тези стойности напомнят на Tesla Model S. Батериите ще бъдат литиево-йонни, на Samsung. Лимузината с четири врати трябва да влезе в серийно производство в края на 2018, а две години по-късно ще се движи изцяло автономно. Очаква се годишно да се правят по 50 000 бройки „на конкурентна цена“. Вероятно те ще бъдат made in USA – въпреки китайските инвеститори Lucid се възприема като щатска марка.