Един от общо 988 произведени Lotus Omega се продава през eBay Motors UK. Смята се, че днес са оцелели само около половината от произведените Lotus Omega! Екземплярът, предлаган във Великобритания, е с ляв волан и изглежда примамливо заради ремонтирания наскоро двигател и сравнително ниската цена. По автомобила обаче има още работа.
Рядката Omega с техника на Lotus струва близо 100 000 лева – добра цена за модела. Най-добрите екземпляри от седана, развиващ максимална скорост от 283 км/ч, сега се търгуват за 160 000 лева и нагоре. Във Великобритания в момента се продава също и Lotus Omega с пробег малко над 7000 километра срещу еквивалента на 270 000 лева. Но защо тогава екземплярът под номер 472/988 е толкова изгоден?
Към офертата: Lotus Omega в eBay
Причината е проста – автомобилът е проект, който все още не е завършен на 100 процента! В обявата продавачът Марк честно обяснява, че Omega-та била в движение, но била готова на 90 процента. Заедно със своя тъст мъжът открива Omega-та през 2013 г. под дебел слой прах в центъра на колекция от американски автомобили в Бристол, Великобритания. Така двамата купуват развиващия 377 к.с. Lotus с идеята да го възстановят заедно. През изминалите седем години те свършват много неща по автомобила, но не го завършват напълно. Започват със „сърцето: 3,6-литровият редови шестцилиндров двигател с два турбокомпресора Garrett Т-25. Почти всички части по задвижващия агрегат са заменени или ревизирани (напр. гарнитура на цилиндровата глава, гарнитура на колектора, ангренажен комплект с верига, термостат, интеркулер, горивна помпа, алтернатор, турбокомпресори, дюзи и др.).

Изцяло ревизиран двигател
Така една от най-проблемните зони при Lotus Omega е „осигурена“ – 3,6-литровият редови шестцилиндров двигател с 377 к.с. и максимален въртящ момент от 557 Нм е доста капризен. Двигателят и окачването са разработени от Lotus, ръчната шестстепенна скоростна кутия идва от ZF и се използва и в Corvette C4 ZR-1, диференциалът с блокаж е от Holden Commodore, а спирачките са AP. В началото на 90-те години Opel доставя 988 Omega 3000 24V във Великобритания, които са преработени от Lotus. Всички екземпляри са боядисани в зелен цвят Imperial. Около 250 бройки са с десен волан и във Великобритания са пуснати на пазара като Lotus Carlton. С максимална скорост от 283 км/ч Lotus Omega беше вторият най-бърз седан в света след Alpina B10 Biturbo. За спринта до 100 км/ч официално са обявени 5,4 секунди, но при някои измервания Omega успява да се справи с „упражнението“ за по-малко от пет. Но Lotus-ът, който някога струваше 125 000 марки, имаше големи проблеми с надеждността. Освен „разпиления“ двигател, трансмисията и електрониката често създават проблеми.

Нови съединител и спирачки, освежени 17-цолови джанти
Предлаганият за продажба Lotus Carlton вече е получил нов съединител и нова помпа, както и нови дискове и накладки, а оригиналните спирачни апарати са ревизирани. Серийните 17-цолови джанти също са професионално реновирани, а и Lotus-ът изглежда много добре – няма липсващи части и сериозни щети, макар и продавачът Марк да признава, че боята не е в отлично състояние. В кокпита също не се забелязват липсващи детайли – като изключим централната част на волана. А пробегът е 59 000 мили (ок. 95 000 км) – но за двигателя на практика броенето започва отново.