Lotus Omega си търси нов собственик


14
февр.
2021

Един от общо 988 произведени Lotus Omega се продава през eBay Motors UK. Смята се, че днес са оцелели само около половината от произведените Lotus Omega! Екземплярът, предлаган във Великобритания, е с ляв волан и изглежда примамливо заради ремонтирания наскоро двигател и сравнително ниската цена. По автомобила обаче има още работа.

Рядката Omega с техника на Lotus струва близо 100 000 лева – добра цена за модела. Най-добрите екземпляри от седана, развиващ максимална скорост от 283 км/ч, сега се търгуват за 160 000 лева и нагоре. Във Великобритания в момента се продава също и Lotus Omega с пробег малко над 7000 километра срещу еквивалента на 270 000 лева. Но защо тогава екземплярът под номер 472/988 е толкова изгоден?

Към офертата: Lotus Omega в eBay

Причината е проста – автомобилът е проект, който все още не е завършен на 100 процента! В обявата продавачът Марк честно обяснява, че Omega-та била в движение, но била готова на 90 процента. Заедно със своя тъст мъжът открива Omega-та през 2013 г. под дебел слой прах в центъра на колекция от американски автомобили в Бристол, Великобритания. Така двамата купуват развиващия 377 к.с. Lotus с идеята да го възстановят заедно. През изминалите седем години те свършват много неща по автомобила, но не го завършват напълно. Започват със „сърцето: 3,6-литровият редови шестцилиндров двигател с два турбокомпресора Garrett Т-25. Почти всички части по задвижващия агрегат са заменени или ревизирани (напр. гарнитура на цилиндровата глава, гарнитура на колектора, ангренажен комплект с верига, термостат, интеркулер, горивна помпа, алтернатор, турбокомпресори, дюзи и др.).

На снимките Lotus Omega изглежда в добро състояние.

Изцяло ревизиран двигател

Така една от най-проблемните зони при Lotus Omega е „осигурена“ –  3,6-литровият редови шестцилиндров двигател с 377 к.с. и максимален въртящ момент от 557 Нм е доста капризен. Двигателят и окачването са разработени от Lotus, ръчната шестстепенна скоростна кутия идва от ZF и се използва и в Corvette C4 ZR-1, диференциалът с блокаж е от Holden Commodore, а спирачките са AP. В началото на 90-те години Opel доставя 988 Omega 3000 24V във Великобритания, които са преработени от Lotus. Всички екземпляри са боядисани в зелен цвят Imperial. Около 250 бройки са с десен волан и във Великобритания са пуснати на пазара като Lotus Carlton. С максимална скорост от 283 км/ч Lotus Omega беше вторият най-бърз седан в света след Alpina B10 Biturbo. За спринта до 100 км/ч официално са обявени 5,4 секунди, но при някои измервания Omega успява да се справи с „упражнението“ за по-малко от пет. Но Lotus-ът, който някога струваше 125 000 марки, имаше големи проблеми с надеждността. Освен „разпиления“ двигател, трансмисията и електрониката често създават проблеми.

Интериорът също изглежда добре поддържан – липсва само централният капак на волана.

Нови съединител и спирачки, освежени 17-цолови джанти

Предлаганият за продажба Lotus Carlton вече е получил нов съединител и нова помпа, както и нови дискове и накладки, а оригиналните спирачни апарати са ревизирани. Серийните 17-цолови джанти също са професионално реновирани, а и Lotus-ът изглежда много добре – няма липсващи части и сериозни щети, макар и продавачът Марк да признава, че боята не е в отлично състояние. В кокпита също не се забелязват липсващи детайли – като изключим централната част на волана. А пробегът е 59 000 мили (ок. 95 000 км) – но за двигателя на практика броенето започва отново.

ВИЖТЕ ОЩЕ ОБЯВИ ЗА ПРОДАЖБА НА LOTUS OMEGA

Още по темата