2024
Дори 30 години след премиерата си, Lotus Omega остава най-мощният представител на марката в историята й. А един от малкото оцелели екземпляри от модела в момента се продава
За мнозина Lotus Omega е може би най-легендарният Opel в историята. От него са произведени само 988 екземпляра – и един от тях – под номер 647, в момента се продава за близо 180.000 лева!
А когато погледнете въпросната Omega от по-близо, сърцето ви ще забие учестено. Защото въпреки своя пробег от 64.900 километра (явно автомобилът не е бил просто украшение) и възрастта си (точно 33 години), спортният Opel изглежда безупречно – поне на снимките. Без забележки по боята, без протрити места по волана, без цепнатини или напуквания по кожените седалки.
Но не само доброто състояние е акцентът при този бърз представител на марката от Рюселсхайм. Ако погледнете техническите данни, можете само да си представите колко специална е била машината преди повече от три десетилетия: редови 6-цилиндров двигател с 377 к.с. и работен обем 3,6 литра, въртящ момент 557 Нм, максимална скорост 283 км/ч и 6-степенна механична трансмисия! За времето си Lotus Omega е бил един от най-бързите седани в света. И дори днес той си остава най-мощният сериен модел на марката!
За база е ползван доста семпъл автомобил
Естествено, трябвало е външният вид да издава впечатляващата мощност. Затова Opel използва като база 988 броя Omega A 3000 24V, към чиято консервативна визия добавя пакет спойлери.
Освен това всички Lotus Omega са боядисани в тъмно зелено – включително и този, разбира се. Звездата на джантата също е в зелено. Lotus Omega обаче е била оборудван заводски с изцяло сребристи джанти. Но общо-взето с това се изчерпва тунингът по този автомобил (потъмнените задни светлини също не са оригинални). Като изключим това, Opel-ът изглежда в напълно оригинален вид.
В момента на пазара се предлагат само два Lotus Omega
В момента на борсата за употребявани автомобили на AUTO BILD има само още един Lotus Omega. При него въпреки че цената е само 53.999 евро (ок. 108 хил. лева), моделът е далеч от оригиналното състояние и вероятно е замислен повече за каране на писта.