2022
Днес повечето исторически автомобили, произведени преди 40-50 години, предизвикват трогателни чувства, носят духа на умерения оптимизъм и безвъзвратно изгубената романтика. Това в особена степен важи за по-консервативните модели от висшия клас, които се асоциират с надеждност, предсказуемост и високо ниво на комфорт, и чието безспорно олицетворение е първата S-класа на Mercedes-Benz. Ето защо е доста трудно за вярване какво може да се случи в средата на 70-те години зад фасадата на „Щутгартския късен барок“, особено когато става дума за превозно средство със собствено тегло над два тона и базова цена, която в онези години надвишава 70 000 германски марки.
Кратката прелюдия към тази история започва през 1974 г., когато инженерният ъндърграунд на Зинделфинген създава най-мощната и провокативна версия на престижния W116 – Mercedes-Benz 450SEL 6.9. Това на пръв поглед е автомобил, който повече не може да бъде усъвършенстван по никакъв начин. Не така обаче смятат от специализираната тунинг фирма Lorinser, която още тогава предлага допълнителна порция концентрирана мощ и експресивност за всеки който не се чувства достатъчно уважаван на пътя.
От гигантския работен обем от 6834 куб. см са „изтръгнати“ рекордните 550 Нм при 3000 об/мин., което за времето си е абсолютен рекорд, а и все още е достатъчно сериозно предизвикателство към потенциала на актуалния Mercedes-Benz S500.
Докато фабричната версия на W116 е типичен автомобил от 70-те години, Lorinser успява да инжектира ударна доза адреналин, както в двигателя, така и чрез модерния оптичен пакет. Техниците заменят тесните хромирани брони (които правят каросерията да изглежда тънка и плоска въпреки действителния си размер) с широки и ръбести пластмасови брони отпред и отзад. Предният спойлер със състезателна мрежеста вложка и интегрирани фарове за мъгла изглежда като първообраз за дизайна на следващата S-класа с фабричен код W126. Масивните аеродинамични хълбоци под страничните прагове оформят дъгата към задната част, която също е придобила допълнителен обем благодарение на новата задна престилка, а от ляво под задната броня се подава масивен двоен ауспух Lorinser. За съжаление, гумите 205/55 VR 16, които са доста тънки за днешните стандарти, малко ограничават сцеплението. От друга страна, джантите се оказват истински празник за окото, макар че идват от BBS, тъй като през 70-те години Lorinser не предлага свои собствени.
След смело натискане на педала на газта водачът чува призрачното хриптене на 286-те конски сили, които в комбинация с тристепенния автоматик с лекота катапултират масивния 450 SEL за 7,4 секунди от 0 до 100 км/ч. Осемцилиндровият двигател, който има смазване със сух картер като истински спортен автомобил, позволява максимална скорост от 225 км/ч, при която динамиката, мощността и удоволствието от шофирането се сливат в пълна хармония. Хидропневматичното окачване на тази S-класа, което е базирано на френски патент, също се представя безупречно. Големият Mercedes взима острите завои бързо и с голяма лекота, за което освен всичко допринася и изключително удобният волан Lorinser.
Уникалният Lorinser Mercedes 450 SEL 6.9 е резултат от забележителния синхрон между две елитни фирми, които преди близо половин век доказват, че безумието няма граници, особено когато е вдъхновено от творческата разкрепостеност на висшата инженерна школа и свободния дух.