Lorinser дава нов живот на военни G-класи


24
февр.
2021

Когато през 1979 г. Mercedes пусна G-клас на пазара, моделът беше на светлинни години от днешния луксозен модел. „Кубчето“ беше просто идеалният служебен автомобил на военните за пресечен терен. Освен германската, австрийската и австралийската армия, швейцарската армия също залага на G-класа, макар и под марката Puch (вижте за какво да внимавате при покупка на G-класа на старо).

Тунинг компанията Lorinser купува и реставрира голям брой именно от тях. Поделението на комапнията за класически автомобили обаче прави и някои модификации по машините – и ги превръща в готини Restomod-oве.

Матовата боя придава на G-класата по-рустикален вид

Puch-чето на армията е произведено през 1993 г. и първоначално е имало мек таван. Преди тунинга автомобилът е разглобен до гола каросерия, която е обработена със сух лед и боядисана в матов зелено-сив цвят. След това Lorinser отстранява цялата конструкция в задната част и я заменя с пластмасов капак. Отворът отзад в кабината е затворен със стъкло с подгряване, а капакът на товарната зона е с амортисьори.

Постоянното задвижване на четирите колела включва и блокаж на задния диференциал.

LED-фарове за историческия Puch G-клас

Както подобава на Restomod, техниката не остава напълно оригинална. Отпред зад защитните решетки ни очакват нови LED-фарове. Отзад е монтиран теглич за ремарке, позволяващ до 3,5 тона прикачен товар. Следата е увеличена, а калниците са раздути. Вместо оригиналните джанти, в калниците вече има 16-цолови офроуд колела DOTZ 4×4 с гуми с едър грайфер. Отвътре благодарение на тапицерията от алкантара е малко по-комфортно. Динамичните показатели така и така не предполагат спортно каране. Под капака на 230 GE все още работи двулитров редови четирицилиндров двигател със 116 к.с. В комбинация с четиристепенния автоматик и перманентното задвижване на четирите колела не бива да очаквате чудеса по отношение на ускорението.

Въпреки новата тапицерия на седалките, интериорът е спартански. В случая обаче това не е недостатък.

Цената за Lorinser G-клас е приемлива

Ако искате готиният пикап Puch да влезе в гаража ви, ще трябва да преведете поне 105 000 лева на Lorinser. С оглед на модификациите и растящите цени на употребяваните G-класи тази сума изглежда повече от оправдана. Предпочитате Benz вместо Puch? Разгледайте тук предложения за употребявани G-класи от нашата борса!

Още по темата