Lightyear 0 се зарежда сам през деня


17
юни
2022

Електромобилът Lightyear 0 се зарежда сам с помощта на соларни панели. Това ще спести пътя към зарядната станция – поне в слънчеви дни.

Да пътуваш цял ден със соларни панели на покрива? Да, с Lightyear 0 това става реалност още през 2022 г. Нидерландският старт-ъп има собствена концепция на задвижване и предпочита да блести с пробег, вместо с динамика и ускорение. Lightyear 0 вече може да се поръчва, а производството стартира през есента на 2022 г. във финландския Уусикаупунки.

560 километра пробег при разход от 10,5 на 100 км и скорост от 110 км/ч – при тези данни ефективността на автомобила играе много важна роля. С оглед на формата на автомобила, веднага става ясно, че тук думата е била на специалистите по аеродинамика.  

Lightyear изглежда като излят и е без никакви извивки и ръбове по каросерията. Това означава по-оптимално отвеждане на въздушната струя и по-малко въздушно съпротивление. Коефициентът на аеродинамично съпротивление на автомобила е 0,19. Максималният пробег е 625 километра по WLTP.

При тези стойности пърформънсът играе второстепенна роля. За спринта от 0 до 100 км/ч електромобилът се нуждае от 10 секунди, а максималната скорост е 160 км/ч.

Много място във вътрешното пространство

Формата на модела наподобява на тази на студията на Mercedes EQXX, но все пак Lightyear показа модела си през 2021 г. и по-скоро той е послужил за вдъхновения на швабите. Старт-ъп-ът се отказва от активна аеродинамика, като вместо дръжки на вратите има само копчета. Задните колела са отчасти покрити, но опционално може и без тези покрития.

С дължина от близо 5,08 метра и широчина от 1,97 метра Lightyear 0 не е типичният градски автомобил. Затова пък в него спокойно могат да пътуват петима души с багаж от 640 литра.

Преглед на размерите:

• дължина: 5083 мм
• широчина: 1972 мм
• височина: 1445 м
• собствено тегло: 1575 килограма
• обем на багажника: 640 литра

Четири електромотора и батерията с капацитет от 60 кВт.

Lightyear 0 е задвижван от четири електромотора в главините на колелата. Така електромобилът се различава значително от моделите на своите конкуренти, които залагат най-често на един електромотор на ос. Нидерландците посочват капацитет на батерията от 60 кВтч., като теглото на пакета от батерии тежи 350 килограма.

Соларни панели на покрива на автомобила

Батерията може да бъде зареждана с 3,7 кВт. вкъщи, с 22 кВт. на обществени зарядни станции и с до 60 кВт. на станции за бързо зареждане. Това обаче не винаги е необходимо – тъй като Lightyear разполага с голям брой соларни клетки на покрива си, които при идеални условия осигуряват на Lightyear 0 до 70 километра на ден. Тоест,независимо, дали автомобилът се движи, или е паркиран пред офиса,в слънчеви дни батерията винаги се зарежда.

Висока цена, старт на производството през есента на 2022 г.

Lightyear 0 вече може да бъде поръчван, но цената му не е малка: електромобилът стартира от 500.000 лв., а опционалният лак струва още 10.000 лв.Производството на Lightyear 0 стартира от есента на 2022 г.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин