Lightweight M4 LW 600: най-бързото BMW на „Заксенринг“


26
апр.
2017

След провала си на деня на рекордите 2015 Lightweight получи втори шанс и си върна титлата „най-бързо BMW“ от AC Schnitzer. С време 1:30,49 екипът на Марк Мюлер бе много доволен. И най-вече защото бяха на половин секунда от „29“. Професионалният пилот Марк Басенг каза още при тогавашния рекорд, че е реалистично границата от 30 секунди да падне с този автомобил. Температурата от 6 градуса не бе много оптимална за онзи ден. Е добре, на тазгодишния ден на рекордите вятърът също бе леден и силен, но температурата бе малко по-висока. Освен това Мюлер бе усъвършенствал колата за „мисия 29“. От една страна, той бе пришпорил 6-цилиндровия битурбо мотор с 585 до 620 к.с.

През пролетта теглото бе намалено със 110 килограма, а сега тунинг специалистът бе смъкнал още 10 кг. Освен това бе монтирал механичен блокаж на задната ос на Drexler и бе модифицирал окачването Bilstein. За да работят оптимално гумите Michelin Cup 1 (ZP, гуми за Corvette), амортисьорите бяха с по-мека настройка, а следата бе променена. Сега обаче дойде време Басенг да превърне промените в действия на пистата. Още при сутрешните опити пилотът се усмихваше. Анализът на лаптопа показваше, че тунингът е в правилна посока. Напрежението преди рекорда растеше. Басенг разполагаше само с един комплект гуми Michelin, а те дават възможност за максимален пърформънс само в продължение на две обиколки. M4 потегли, фотографите разтъркаха очи, а Басенг веднага достигна границата. След три обиколки бялото M4 се върна в бокса, екипът се радваше, а хронометърът показваше 1:29,73 минути. „Този рекорд няма да падне скоро“, радваха се Мюлер и Басенг.

Технически данни: R6 битурбо, 2979 cм³, 620 к.с., 740 Нм, 1515 кг, 0-100 км/ч за 3,9 сек, 311 км/ч максимална скорост, 280 000 лева

Световният шампион от GT сериите Марк Басенг: „Няма по-бързо BMW!“

Диетата на Lightweight е засегнала и интериора

Ден на рекордите на пистата: заедно с 15 производители и тунинг фирми излязохме на „Заксенринг“ 2016! ВРЕМЕНАТА на лов за рекорди! Идеята изглеждаше проста и лесно осъществима: събираме колкото е възможно повече автомобили с разрешително за движение по нормални пътища на писта и даваме възможност на тунинг фирмите и производителите да участват със своите коли, карани от пилоти професионалисти. Целта: възможно най-много рекорди на пистата в различни категории – най-бърз „американец“, най-бърз ван, най-бърз Mercedes, най-бърз сред всички. Денят на рекордите, който се състоя през 2015 г. на пистата „Заксенринг“, бе голям успех: 21 автомобила поставиха 12 рекорда. Първоначално не бяхме сигурни дали такова мегасъбитие може да бъде повторено година покъсно. Решението обаче дойде лесно: някои искаха реванш, други бяха започнали да правят автомобили за рекорди. Когато от Mercedes AMG заявиха участие с три, а от Porsche – с два автомобила, проектът стартира. Последваха ги и други производители. Тунинг фирмите също не чакаха покана – единствено победителят от 2015 г. Tikt, специалист на тема Corvette, не успя да довърши колата си навреме. Въпреки това за нас бе късно да се откажем – новото събитие трябваше да стартира. И ние го направихме.

Още по темата

Card image cap
Mercedes-AMG E 43: тъмната страна на силата

25
мар.
2016

Mercedes-AMG E 43 изглежда много „лош“ и пращи от мощност, като дори всява респект на фотографите

Card image cap
Чудовищните руски всъдеходи

31
май
2016

В руската тайга често закъсват дори и класически всъдеходи. Тогава се налага да дойдат чудовищните машини на Trekol!

Card image cap
Оставяш си колата на автомивка, правят копие на ключа

10
февр.
2017

Нагла схема за кражба на автомобили разкрива „Уикенд“

Card image cap

В последния брой:

Архив >