Lightweight M4 LW 600: най-бързото BMW на „Заксенринг“

2604
2017

След провала си на деня на рекордите 2015 Lightweight получи втори шанс и си върна титлата „най-бързо BMW“ от AC Schnitzer. С време 1:30,49 екипът на Марк Мюлер бе много доволен. И най-вече защото бяха на половин секунда от „29“. Професионалният пилот Марк Басенг каза още при тогавашния рекорд, че е реалистично границата от 30 секунди да падне с този автомобил. Температурата от 6 градуса не бе много оптимална за онзи ден. Е добре, на тазгодишния ден на рекордите вятърът също бе леден и силен, но температурата бе малко по-висока. Освен това Мюлер бе усъвършенствал колата за „мисия 29“. От една страна, той бе пришпорил 6-цилиндровия битурбо мотор с 585 до 620 к.с.

През пролетта теглото бе намалено със 110 килограма, а сега тунинг специалистът бе смъкнал още 10 кг. Освен това бе монтирал механичен блокаж на задната ос на Drexler и бе модифицирал окачването Bilstein. За да работят оптимално гумите Michelin Cup 1 (ZP, гуми за Corvette), амортисьорите бяха с по-мека настройка, а следата бе променена. Сега обаче дойде време Басенг да превърне промените в действия на пистата. Още при сутрешните опити пилотът се усмихваше. Анализът на лаптопа показваше, че тунингът е в правилна посока. Напрежението преди рекорда растеше. Басенг разполагаше само с един комплект гуми Michelin, а те дават възможност за максимален пърформънс само в продължение на две обиколки. M4 потегли, фотографите разтъркаха очи, а Басенг веднага достигна границата. След три обиколки бялото M4 се върна в бокса, екипът се радваше, а хронометърът показваше 1:29,73 минути. „Този рекорд няма да падне скоро“, радваха се Мюлер и Басенг.

Технически данни: R6 битурбо, 2979 cм³, 620 к.с., 740 Нм, 1515 кг, 0-100 км/ч за 3,9 сек, 311 км/ч максимална скорост, 280 000 лева

Световният шампион от GT сериите Марк Басенг: „Няма по-бързо BMW!“

Диетата на Lightweight е засегнала и интериора

Ден на рекордите на пистата: заедно с 15 производители и тунинг фирми излязохме на „Заксенринг“ 2016! ВРЕМЕНАТА на лов за рекорди! Идеята изглеждаше проста и лесно осъществима: събираме колкото е възможно повече автомобили с разрешително за движение по нормални пътища на писта и даваме възможност на тунинг фирмите и производителите да участват със своите коли, карани от пилоти професионалисти. Целта: възможно най-много рекорди на пистата в различни категории – най-бърз „американец“, най-бърз ван, най-бърз Mercedes, най-бърз сред всички. Денят на рекордите, който се състоя през 2015 г. на пистата „Заксенринг“, бе голям успех: 21 автомобила поставиха 12 рекорда. Първоначално не бяхме сигурни дали такова мегасъбитие може да бъде повторено година покъсно. Решението обаче дойде лесно: някои искаха реванш, други бяха започнали да правят автомобили за рекорди. Когато от Mercedes AMG заявиха участие с три, а от Porsche – с два автомобила, проектът стартира. Последваха ги и други производители. Тунинг фирмите също не чакаха покана – единствено победителят от 2015 г. Tikt, специалист на тема Corvette, не успя да довърши колата си навреме. Въпреки това за нас бе късно да се откажем – новото събитие трябваше да стартира. И ние го направихме.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин