2016
VW го направи с Amarok, сега и Renault се пробва с lifestyle пикап. Чрез Alaskan французите искат да си изградят маркентингово господство над лекотоварните автомобили в Европа и да бъдат част от световния пазар за пикапи. Шансовете Alaskan да стане бестселър са много добри, особено на югоизточния азиатски и южноамериканския пазар. На изложението във Франкфурт през 2015 г. Renault представи прототип със същото име, чиито атрибути стигат до серийно производство. И по-точно: голямата предница и радиаторна решетка, огромната емблема на Renault и агресивната графика на предните светлини. Въпреки многото хром и гланц Alaskan е истинки лекотоварен автомобил. Пикапът може да транспортира до 1000 кг товар и да тегли 3,5 тона. Името му идва от думата на ескимосите в Аляска.
Alaskan е на базата на новия Nissan Navara. Общи са някои компоненти на 2,3-литровия common rail дизел с два турбокомпресора, който развива 160 или 190 к.с. Двете турбини с различна големина повишават налягането в цилиндрите по отделно или заедно в зависимост от моментния оборотен диапазон и осигуряват на достатъчно мощ и въртящ момент при всякакви обороти. Смяната на предавките се извършва чрез шестстепенна ръчна или седемстепенна автоматична скоростна кутия. Alaskan се предлага със задно или с двойно задвижване.
Пикап с пет места.
Нова 5-раменна задна ос осигурява комфорта на пасажерите. В интериора има много място, подгряване на предните седалки и достатъчно място отзад. Когато Alaskan броди из града, 360-градусовата камера помага при паркиране. Първоначално Renault оповести, че колата ще бъде предлагана само с двойна кабина, но по-късно стана ясно, че ще има и версия с единична. С три шини и странични отделения товарната повърхност е много удобна за ползване. Alaskan ще се произвежда в Куернавака (Мексико), Барселона (Испания) и Кордоба (Аржентина).