Lexus UX 250h FWD: различният сред различните

1812
2018

АВТОМОБИЛИТЕ вече нямат традиционни имена. Те се наричат GLA, Q3 или XC 40. Горе-долу това са конкурентите, срещу които ще се изправи SUV-ът на Lexus. Който също има криптирано име: UX. Означава Urban X-over, тоест актуалният към момента кросоувър. Все още има време да свикнем с новото име, тъй като дългият 4,50 метра модел ще се появи на пазара през март догодина. От Lexus отново не ни улесняват в харесването на моделите на благородната японска марка. Симпатичният дизайн изглежда по различен начин. UX провокира със солидно количество ръбове и извивки, разпределени по цялата каросерия, с огромна паст отпред и задни светлини а ла американските модели от 50-те години. Отвътре също няма да ви е лесно. Голям брой бутони и превключватели, които отвличат вниманието на водача. А с ръководството за употреба на мултимедийната система можете да прекарате часове пред камината. Длъжни сме обаче да споменем за суперседалките и отличната изработка.

Тесен автомобил? Нека го кажем така: ако сте с ръст над 1,80 метра, ще ви е тясно. Характерните задни светлини с миниперки

Бързо става ясно, че UX принципно е пълната противоположност на обичайните заподозрени. Неговата сравнително ниска позиция на седене, тясно скроената каросерия с предвидимо място и минибагажникът позиционират „японеца“ по-скоро като компактен модел. И именно така се управлява той. Доста пъргаво и маневрено благодарение на удобния диаметър на завой, както и комфортно. Най-вече когато оборудването включва опционалната система за регулиране на амортисьорите AVS. Изключително интелигентна и с възможност за голям брой настройки спрямо състоянието и вида на пътната настилка.

В центъра на кокпита е оборотомерът. Страхотни седалки, прецизна изработка и сравнително тясно пространство

UX ще стартира с два нови бензинови агрегата. И двата са идентични 4-цилиндрови 2-литрови двигатели. UX 200 ще разполага със 171 к.с., а UX 250h във версия хибрид ще бъде подпомаган от два електромотора. Системна мощност 178 к.с. Тази версия ще се предлага и с двойно задвижване, като за целта допълнителен електромотор ще бъде разположен в задния диференциал и ще задвижва задната ос. Четвъртото хибридно поколение е още по-компактно и по-леко и ще има разход от само 4,1 л/100 км. При UX 200, който ще струва около 66 000 лв., от Lexus ще бръкнат в торбата с триковете: за да бъде минимизиран ефектът на ластика при потегляне на безстепенната трансмисия, на CVT предавателната кутия е монтирано допълнително зъбно колело. Постоянна първа предавка, която осигурява повече спонтанност при даване на газ.

ИЗВОД

UX е комфортен и пъргав. Ниска позиция на седене, неособено щедро място – това няма да се хареса на почитателите на SUV-овете. От догодина ще видим дали
Lexus ще завладее част от популярния пазар на кросоувъри.

Двигател 4 цил. + електр. двигател Работен обем 1987 куб.см Мощност 130 кВт (178 к.с.) Задвижване предно/безстепенна трансмисия Д/Ш/В 4495/1840/1520 мм 0–100 км/ч 8,5 сек Макс. скорост 177 км/ч Разход 4,1 л Цена от 66 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин