Lexus UX 250h E-Four: Таkumi* майсторът на завоите


4
май
2019

Защо е цялата тази агресия? Нали хибридите владеят най-вече успокояващото придвижване? А оформлението на най-малкия кросоувър на Lexus, новия UX, сякаш всява такъв драматизъм. Зад абревиатурата се крие означението Urban X-over, т.е. удобно средство за придвижване за натоварения трафик и за лесно придвижване по тесните улички. Разбира се, с така желаната висока позиция на седене. Ако я търсите – защото шофьорската седалка на този Lexus е с толкова богат диапазон от настройки по отношение на височината, че може и да се разположите ниско като пилот – стига да ви влече. А това е доста нетипично за почитателите на SUV-овете.

…а стоповете напомнят на американските автомобили от средата на миналия век

Системната мощност от 184 к.с., генерирана от 2-литров атмосферен двигател (работещ по цикъла на Аткинсън) и два електромотора изглежда солидна, но UX заслужава и по-потентно задвижване. Тъй като новата платформа GA-C с изключително устойчива на усукване каросерия и окачване с двойни носачи отзад предлага невероятно добро поведение по завоите. Новата компактна никел-металхидридна (NiMH) батерия и компактната охладителна система са разположени под задната седалка, което съдейства за сваляне центъра на тежестта.

Кокпитът е с изключително високо качество на изработка, но купето не е сред най-просторните в класа

Иначе релаксиращото придвижване с незабележимата намеса на агрегата с вътрешно горене ни е познато добре и от други модели на марката. Тестовият автомобил беше оборудван с 4х4-системата E-Four (с втори електродвигател на задната ос), която осигурява стабилност при изкачване или заснежени пътища при по-ниска консумация в сравнение с конвенционална 4х4-система (с раздатъчна кутия и вал). Клиентите, които планират да използват UX само в града, вероятно ще предпочетат да спестят 5000 лева, като изберат варианта само с предно задвижване (с по-скромни джанти). Вероятно ще има и купувачи, които ще предпочетат „чисто бензиновата“ базова модификация UX200 (от 69 950 лв.), която разчита на почти същия редови 4-цилиндров 2-литров мотор като UX 250h.

Дюзите за вентилация имат контролер с едно копче за управление на обема и посоката на въздуха, което позволява по-голям обем на въздушния поток

Съществена част от премиум преживяването при UX е неговият интериор. Тук също са застъпени острите форми, заложени в екстериора. Качеството на изработка е върхово – дюзите на вентилацията, шевовете на страхотните седалки, качеството на дисплея – всичко създава достойно премиум усещане, каквото очаквате от Lexus. По отношение на пространството в купето UX не е сред най-просторните предложения в сегмента – което е продиктувано от „стегнатата“ каросерия.

*най-добрите японски занаятчии, които изпипват нещо до най-фините детайли

ИЗВОД

Никой друг кросоувър в класа не се доближава толкова до компактен модел, колкото UX. Именно това може да се окаже съществен коз на новия Lexus в битката за пазарен дял в силно конкурентния клас. Особено по отношение на младите клиенти.

UX използва същата платформа като Toyota C-HR, но с голям брой модификации по окачването (с двойни носачи отзад)

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 4 цил. + 2 електродвигателя Работен обем 1987 куб.см Мощност 130 кВт (178 к.с.) Задвижване двойно/безстепенна трансмисия Д/Ш/В 4495/1840/1520 мм 0–100 км/ч 8,7 сек Макс. скорост 177 км/ч Разход EU-Mix 4,4 л Цена от 79 950 лв.

Още по темата

Card image cap
Първи сравнителен тест на новия Ford Ka+

19
ян.
2017

Почти 40 сантиметра по-дълъг и минимално по-скъп от своя предшественик, новият Ka+ се опитва да разбърка картите в класа на малките автомобили. Дали това е достатъчно, за да извадиш силен коз при моделите с дължина 4 метра?

Card image cap
Първи сравнителен тест на новия Ford Ka+ с Opel Corsa и VW Polo

1
февр.
2017

Почти 40 сантиметра по-дълъг и минимално по-скъп от своя предшественик, новият Ka+ се опитва да разбърка картите в класа на малките автомобили. Дали това е достатъчно, за да извадиш силен коз при моделите с дължина 4 метра?

Card image cap
Dacia Lodgy 115 TCe : Готова за голямото пътуване

22
апр.
2016

След 100 000 километра с Lodgy знаем: Dacia може да е не само много евтин, но и наистина добър автомобил

Card image cap
Новата Toyota RAV4 Hybrid: я, и тя е на ток!

6
апр.
2016

В Toyota са подложили RAV4 на основна модернизация. А най-новото е: хибрид с мощност 197 к.с. и за пръв път и с двойно задвижване

Card image cap

В последния брой:

Архив >