Lexus UX 250h E-Four: Таkumi* майсторът на завоите


4
май
2019

Защо е цялата тази агресия? Нали хибридите владеят най-вече успокояващото придвижване? А оформлението на най-малкия кросоувър на Lexus, новия UX, сякаш всява такъв драматизъм. Зад абревиатурата се крие означението Urban X-over, т.е. удобно средство за придвижване за натоварения трафик и за лесно придвижване по тесните улички. Разбира се, с така желаната висока позиция на седене. Ако я търсите – защото шофьорската седалка на този Lexus е с толкова богат диапазон от настройки по отношение на височината, че може и да се разположите ниско като пилот – стига да ви влече. А това е доста нетипично за почитателите на SUV-овете.

…а стоповете напомнят на американските автомобили от средата на миналия век

Системната мощност от 184 к.с., генерирана от 2-литров атмосферен двигател (работещ по цикъла на Аткинсън) и два електромотора изглежда солидна, но UX заслужава и по-потентно задвижване. Тъй като новата платформа GA-C с изключително устойчива на усукване каросерия и окачване с двойни носачи отзад предлага невероятно добро поведение по завоите. Новата компактна никел-металхидридна (NiMH) батерия и компактната охладителна система са разположени под задната седалка, което съдейства за сваляне центъра на тежестта.

Кокпитът е с изключително високо качество на изработка, но купето не е сред най-просторните в класа

Иначе релаксиращото придвижване с незабележимата намеса на агрегата с вътрешно горене ни е познато добре и от други модели на марката. Тестовият автомобил беше оборудван с 4х4-системата E-Four (с втори електродвигател на задната ос), която осигурява стабилност при изкачване или заснежени пътища при по-ниска консумация в сравнение с конвенционална 4х4-система (с раздатъчна кутия и вал). Клиентите, които планират да използват UX само в града, вероятно ще предпочетат да спестят 5000 лева, като изберат варианта само с предно задвижване (с по-скромни джанти). Вероятно ще има и купувачи, които ще предпочетат „чисто бензиновата“ базова модификация UX200 (от 69 950 лв.), която разчита на почти същия редови 4-цилиндров 2-литров мотор като UX 250h.

Дюзите за вентилация имат контролер с едно копче за управление на обема и посоката на въздуха, което позволява по-голям обем на въздушния поток

Съществена част от премиум преживяването при UX е неговият интериор. Тук също са застъпени острите форми, заложени в екстериора. Качеството на изработка е върхово – дюзите на вентилацията, шевовете на страхотните седалки, качеството на дисплея – всичко създава достойно премиум усещане, каквото очаквате от Lexus. По отношение на пространството в купето UX не е сред най-просторните предложения в сегмента – което е продиктувано от „стегнатата“ каросерия.

*най-добрите японски занаятчии, които изпипват нещо до най-фините детайли

ИЗВОД

Никой друг кросоувър в класа не се доближава толкова до компактен модел, колкото UX. Именно това може да се окаже съществен коз на новия Lexus в битката за пазарен дял в силно конкурентния клас. Особено по отношение на младите клиенти.

UX използва същата платформа като Toyota C-HR, но с голям брой модификации по окачването (с двойни носачи отзад)

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 4 цил. + 2 електродвигателя Работен обем 1987 куб.см Мощност 130 кВт (178 к.с.) Задвижване двойно/безстепенна трансмисия Д/Ш/В 4495/1840/1520 мм 0–100 км/ч 8,7 сек Макс. скорост 177 км/ч Разход EU-Mix 4,4 л Цена от 79 950 лв.

Още по темата

Card image cap
Hyundai Ioniq: дискретно иновативен

6
апр.
2017

Хибридът на Hyundai отговаря на вкусовете на европейските потребители – и не се опиянява от прекален футуризъм

Card image cap
Hyundai i30 Kombi 1.6 CRDI Style: Надежден и след 100 000 км

17
окт.
2016

Компактният модел от Корея е най-добрият автомобил в продължителните тестове досега. Само да не бяха тези слабости в детайлите…

Card image cap
Opel Astra срещу Peugeot 308: кой притежава по-добрите гени?

16
ян.
2018

Opel и Peugeot се обединиха. Конкурентите се превърнаха в братя. Ние обаче тестваме кой е по-талантлив

Card image cap
Сравнение на новото Mégane Grandtour с Peugeot 308 SW и Opel Astra Sports Tourer

24
дек.
2016

Grandtour е сред модерните комбита. А как стоят нещата с практичния му талант?

Card image cap
Дизел срещу бензин: Nissan Qashqai 1.5 dCi срещу Qashqai 1.2 Dig-T

19
апр.
2016

Дизеловият мотор си струва от самото начало

Card image cap
Тест на Techart Macan 2.0

16
юни
2017

4-цилиндровият агрегат на Porsche притежава значително по-голяма тяга във версия на Techart Macan 2.0. Достатъчен ли е, за да се конкурира с V6 мотора?

Card image cap

В последния брой:

Архив >