2019
Защо е цялата тази агресия? Нали хибридите владеят най-вече успокояващото придвижване? А оформлението на най-малкия кросоувър на Lexus, новия UX, сякаш всява такъв драматизъм. Зад абревиатурата се крие означението Urban X-over, т.е. удобно средство за придвижване за натоварения трафик и за лесно придвижване по тесните улички. Разбира се, с така желаната висока позиция на седене. Ако я търсите – защото шофьорската седалка на този Lexus е с толкова богат диапазон от настройки по отношение на височината, че може и да се разположите ниско като пилот – стига да ви влече. А това е доста нетипично за почитателите на SUV-овете.

Системната мощност от 184 к.с., генерирана от 2-литров атмосферен двигател (работещ по цикъла на Аткинсън) и два електромотора изглежда солидна, но UX заслужава и по-потентно задвижване. Тъй като новата платформа GA-C с изключително устойчива на усукване каросерия и окачване с двойни носачи отзад предлага невероятно добро поведение по завоите. Новата компактна никел-металхидридна (NiMH) батерия и компактната охладителна система са разположени под задната седалка, което съдейства за сваляне центъра на тежестта.

Иначе релаксиращото придвижване с незабележимата намеса на агрегата с вътрешно горене ни е познато добре и от други модели на марката. Тестовият автомобил беше оборудван с 4х4-системата E-Four (с втори електродвигател на задната ос), която осигурява стабилност при изкачване или заснежени пътища при по-ниска консумация в сравнение с конвенционална 4х4-система (с раздатъчна кутия и вал). Клиентите, които планират да използват UX само в града, вероятно ще предпочетат да спестят 5000 лева, като изберат варианта само с предно задвижване (с по-скромни джанти). Вероятно ще има и купувачи, които ще предпочетат „чисто бензиновата“ базова модификация UX200 (от 69 950 лв.), която разчита на почти същия редови 4-цилиндров 2-литров мотор като UX 250h.

Съществена част от премиум преживяването при UX е неговият интериор. Тук също са застъпени острите форми, заложени в екстериора. Качеството на изработка е върхово – дюзите на вентилацията, шевовете на страхотните седалки, качеството на дисплея – всичко създава достойно премиум усещане, каквото очаквате от Lexus. По отношение на пространството в купето UX не е сред най-просторните предложения в сегмента – което е продиктувано от „стегнатата“ каросерия.
*най-добрите японски занаятчии, които изпипват нещо до най-фините детайли
ИЗВОД
Никой друг кросоувър в класа не се доближава толкова до компактен модел, колкото UX. Именно това може да се окаже съществен коз на новия Lexus в битката за пазарен дял в силно конкурентния клас. Особено по отношение на младите клиенти.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Двигател 4 цил. + 2 електродвигателя Работен обем 1987 куб.см Мощност 130 кВт (178 к.с.) Задвижване двойно/безстепенна трансмисия Д/Ш/В 4495/1840/1520 мм 0–100 км/ч 8,7 сек Макс. скорост 177 км/ч Разход EU-Mix 4,4 л Цена от 79 950 лв.