Lexus RZ 450e: лукс на различно ниво

2510
2022

ТОЗИ SUV ще бъде помнен дълго. RZ ще остане „автомобилът със странното управление“. Странна е не само формата на наречения Yoke волан. Боравенето с него е повече от необичайно. „One motion Grip Steer-by-Wire-System“ е името на техниката. Дълго име, кратък превод – много директно управление, което се осъществява без директна механична връзка между волана и кормилната система. Кореспонденцията се поема от кабели и електроника. Първо за RZ: затъмнен панорамен покрив, който е малко необичаен, управление на автоматичната трансмисия с кръгъл бутон, фини превключватели за светлини и чистачки на волана. Монтираните на тестовия автомобил 20-цолови джанти возят малко стегнато, докато окачването има резерви по отношение на комфорта. Въпреки дължината си от 4,80 метра и теглото от 2 тона RZ се управлява приятно, пъргаво и бързо. Усещането е добро и в бързите завои.

Величествен: 4,80-метрова каросерия, задница с облик на купе

Lexus RZ 450e
Мощност 313 к.с.
Пробег над 400 км
Зареждане: от 32 мин.

Извод

Електромобил на високо ниво, благороден SUV, пионер по отношение на техниката – RZ е оригинален при управлението. На предсерийния автомобил обаче му липсва фина шлифовка.

Няма шега. Воланът се казва Yoke, за пълно завъртане ви е необходимо много малко усилие. Полезно в паркинги
Без кормилна колона: управление „by wire“ – тоест електрическо. Опасно? Получава се!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин