През 1989 г. Lexus правят истински фурор с представянето на своя луксозен модел LS400. Близо 30 години по-късно те показват на същото изложение своя нов флагман – LS500. За да се бори с конкуренцията, Lexus прави петото поколение на модела по-голямо, по-мощно и по-стилно. Предницата, която следва актуалния дизайнерски език на марката с много остри форми и сякаш „стисната“ радиаторна решетка, напомня на космически кораб. При оформлението на LS дизайнерите сякаш са имали толкова голяма свобода, че човек се чуди дали изобщо става въпрос за сериен модел или за прототип. Донякъде каросерията напомня на Porsche Panamera или на Audi A7.
Под „самурайски“ изваяната каросерия се крие нова версия на платформата GA-L, използвана и в LC, удължена с 25 см за изпълнението с четири врати. Lexus предлага на клиентите избор между стандартно и дълго междуосие – и по този начин в САЩ луксозният бранд на Toyota атакува Audi A8, Mercedes-Benz S-клас и BMW Серия 7, които отвъд Атлантика се предлагат само в дълга база. Новият LS e по-дълъг с близо 3 см от предшественика си, но и е станал по-нисък и по-широк – с идеята за по-добро пътно поведение.
За същата цел е използвано и многораменното окачване на LC, както и системата за завиващи задни колела. Опция е въздушното окачване – версиите с него автоматично се повдигат за по-лесно влизане и излизане.
Към момента Lexus представя само версията LS500, която използва нов 3,5-литров V6 с два турбокомпресора и директно впръскване. Агрегатът генерира 415 к.с. и 600 Нм – с тези характеристики „шестакът“ смело атакува V8-моторите на Mercedes-Benz S500 (450 к.с.) и BMW 750i (450 к.с.). Lexus оборудва лимузината си с 10-степенна автоматична трансмисия на Aisin и стандартно със задно задвижване – 4х4 е опция. Разчитайки само на предаване на въртящ момент към задните колела, „японецът“ ускорява от 0 до 100 км/ч само за 4,5 сек. Разбира се, на по-късен етап ще има и хибрид.
Едно от основните предимства на повечето Lexus-и е невероятното качество на изработката. Целият интериор е облечен в кожа на топниво, а дизайнът на таблото е доста различен в сравнение с другите модели на марката. Клиентите могат да избират между различни типове дърво, а амбиентното осветление било вдъхновено от японските фенери. Всеки детайл от панелите на вратите е изработен с върхова прецизност – от дървените елементи до решетките на високоговорителите. При директно сравнение с S-клас „aзиатецът“ няма от какво да се притеснява.
Инфотейнмънт системата с 12,3-инчов централен дисплей се контролира посредством нова версия Remote Touch интерфейса на Lexus. Монтираните над волана контролери за режима на шофиране и за настройките на ESP са директна препратка към суперавтомобила LFA.
Платежоспособните клиенти могат да си поръчат предни седалки с масажна функция, подобна екстра влиза и в Luxury-пакет за задните места, включващ също отопление и охлаждане на седалките на втория ред. За повече място над главите таванът отзад е като „изрязан“, а шибедахът се движи по-скоро нагоре и навън, а не в самия покрив.
От Lexus явно не са много въодушевени от възможността за автономно управление: японците разкриват само, че лимузината ще бъде оборудвана с т.нар. Lexus Safety System с редица асистенти (адаптивен автопилот, предупреждения за напускане на лентата, автоматично спиране и автоматични дълги светлини). Опционалният пакет за сигурност включва система за разпознаване на пешеходци, която може автоматично да спре автомобила или да заобиколи човек. LS500 ще бъде на пазара до края на 2017 г.