2016
Lexus и скучен? Времето на тази комбинация отдавна е отминало! И най-актуалното доказателство за това се казва LC 500 (или LC 500 h – като хибрид) – купе с 2+2 места, което се опитва да комбинира по най-добрия възможен начин GT-маниери с комфорт и динамика. Разбира се, като добавка към всичко това идва и дизайнът а ла космически кораб.
Машината, базирана на концепцията LF-LC, прави впечатление с елегантните си пропорции, дългия преден капак и голямата си радиаторна решетка, която сякаш предизвиква Audi. Може би, за някои европейци оформлението на екстериора е малко претрупано – но всичко е въпрос на вкус. При всички положения обаче визията на колата привлича погледите – и няма да остави минувачите безразлични. Отвътре ви очаква перфектна позиция на седене с идеално оформени седалки, обградени от екзотична комбинация на прави линии и извити форми – и не на последно място: перфектно качество. Да не забравяме и инструментите на арматурното табло, благодарение на които машината напомня на лимитирания LFA от 2009 г. Задните седалки са по-скоро с за алиби. С неподвижните си облегалки те не съдействат и за увеличаване обема на багажника (едва 172 л).
При хибрида V6 се развърта до много високи обороти
Ние ще се концентрираме върху LC 500 h, варианта, на който трябва да се падат основният дял продажби на Стария континент. При него 3,5-литров атмосферен V6 генерира 299 к.с., които биват подпомагани от 179 „електрически коня“ – така системната мощност става 359 к.с. Купето използва литиево-йонни батерии. Трансмисията е безстепенна (Е-CVT), като при повечето модели на Toyota с „две сърца“. Новото тук е, че към нея е добавен 4-степенен автоматик – благодарение на него диапазонът от предавателни числа при ниска скорост се увеличава, а при висока гарантира ниски обороти. Освен това монотонната акустика на E-CVT е изчезнала. Иновативната концепция функционира, но на моменти системата извършва ненужни низходящи смени на предавките – което сякаш издава безпокойство. Това усещане бива подкрепено и от „крясъците“ на V-образния „шестак“, който издава силен, но не особено приятен звук. Lexus-ът обаче ни изненада приятно с невероятно прецизното си кормилно управление, доброто сцепление и увереността, която създава у водача да настъпва газта все повече и повече. При това купето остава достатъчно комфортно и вози сравнително приятно.
Затова няма спор: този японец е истински GT. Пробата на изцяло бензиновия LC 500 (с пакет Performance) обаче доказва, че има и по-добър вариант. Високооборотният V8 с уникален „глас“ и 477 к.с. е задвижването, което този Lexus заслужава. Мощният агрегат е комбиниран с 10-степенна трансмисия, превключваща много нежно, и се управлява още по-приятно. Версията с „осмак“ ще струва около 200 000 лева, а хибридът ще е с няколко хиляди по-евтин.