Lexus LC 500h: Gran Tourismo по японски с две трансмисии

Новият Lexus LC 500 е спортно купе с въодушевяващ дизайн. Дали обаче то е достатъчно динамично с хибридно задвижване? AUTO BILD потърси отговора на този въпрос!

1812
2016

Lexus и скучен? Времето на тази комбинация отдавна е отминало! И най-актуалното доказателство за това се казва LC 500 (или LC 500 h – като хибрид) – купе с 2+2 места, което се опитва да комбинира по най-добрия възможен начин GT-маниери с комфорт и динамика. Разбира се, като добавка към всичко това идва и дизайнът а ла космически кораб.

При хибрида V6 генерира 299 к.с., системната мощност е 359 „коня“.

Машината, базирана на концепцията LF-LC, прави впечатление с елегантните си пропорции, дългия преден капак и голямата си радиаторна решетка, която сякаш предизвиква Audi. Може би, за някои европейци оформлението на екстериора е малко претрупано – но всичко е въпрос на вкус. При всички положения обаче визията на колата привлича погледите – и няма да остави минувачите безразлични. Отвътре ви очаква перфектна позиция на седене с идеално оформени седалки, обградени от екзотична комбинация на прави линии и извити форми – и не на последно място: перфектно качество. Да не забравяме и инструментите на арматурното табло, благодарение на които машината напомня на лимитирания LFA от 2009 г. Задните седалки са по-скоро с за алиби. С неподвижните си облегалки те не съдействат и за увеличаване обема на багажника (едва 172 л).

При хибрида V6 се развърта до много високи обороти

LC 500 впечатлява с елегантните си пропорции.

Ние ще се концентрираме върху LC 500 h, варианта, на който трябва да се падат основният дял продажби на Стария континент. При него 3,5-литров атмосферен V6 генерира 299 к.с., които биват подпомагани от 179 „електрически коня“ – така системната мощност става 359 к.с. Купето използва литиево-йонни батерии. Трансмисията е безстепенна (Е-CVT), като при повечето модели на Toyota с „две сърца“. Новото тук е, че към нея е добавен 4-степенен автоматик – благодарение на него диапазонът от предавателни числа при ниска скорост се увеличава, а при висока гарантира ниски обороти. Освен това монотонната акустика на E-CVT е изчезнала. Иновативната концепция функционира, но на моменти системата извършва ненужни низходящи смени на предавките – което сякаш издава безпокойство. Това усещане бива подкрепено и от „крясъците“ на V-образния „шестак“, който издава силен, но не особено приятен звук. Lexus-ът обаче ни изненада приятно с невероятно прецизното си кормилно управление, доброто сцепление и увереността, която създава у водача да настъпва газта все повече и повече. При това купето остава достатъчно комфортно и вози сравнително приятно.

Затова няма спор: този японец е истински GT. Пробата на изцяло бензиновия LC 500 (с пакет Performance) обаче доказва, че има и по-добър вариант. Високооборотният V8 с уникален „глас“ и 477 к.с. е задвижването, което този Lexus заслужава. Мощният агрегат е комбиниран с 10-степенна трансмисия, превключваща много нежно, и се управлява още по-приятно. Версията с „осмак“ ще струва около 200 000 лева, а хибридът ще е с няколко хиляди по-евтин.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин