Тест » Lexus LC 500 Cabriolet: антидепресант за мрачните дни

Lexus LC 500 Cabriolet: антидепресант за мрачните дни

2204
2021

КАТО ДА СЕ ПОЧУВСТВАШ С ГУЗНА СЪВЕСТ. Насред хибридизацията, електрификацията, политически коректния подход Lexus ни праща с LC 500 Cabrio модел, който на пръв поглед изглежда изобщо не подхожда на нашето време. Точно Lexus, дъщерната фирма на образцовата Toyota, рискува да разбуни духовете и да наруши световния мир. Новият флагман на марката сякаш е проектиран в облаците. Там, където мечтите все още са позволени. Под капака на може би последния динозавър от Япония работи 5-литров V8 атмосферен двигател с 464 к.с., максимална скорост от 270 км/ч и разход на гориво, който би гарантирал безсънни нощи на активистите от „София диша“. Отпред имаме всепоглъщаща паст, която може би не изглежда чак толкова внушителна колкото при LC Coupé.

Зад седалките покривът преминава в нещо като хълм, а накрая и задницата, която поставя завършек на нещо, а не просто маркира края на автомобила. Първият кабриолет на Lexus от десет години, първият изобщо с покрив от плат Cabrio тръгва на пътешествие за удоволствие. Почти не прави никакви компромиси. Няма хибриден вариант, нито пък електрическа версия. Lexus казва: търсим убедени хора. Добре, тогава се кандидатирам доброволно. Устройството за събуждане на звяра отпред е обичаен бутон. Дотук всичко минава добре. Идва обаче и този момент: V8 агрегатът се събужда с мощен поздрав, който ти дава предусещане за неразумността, която се крие в цилиндровите глави на LC 500. Стига, разбира се, да я поискате. Ако карате Lexus нормално с моралната „спирачка“, ще изживеете върховен лукс. Майстор на комфорта с две прегради срещу вятъра, които дават нова дефиниция на каране на кабриолет със свален покрив. Освен това прибавяме превъзходна изработка, висококачествена кожа навсякъде и всички тези дигитални екстри, с които инженерите на Lexus са искали да улеснят живота ни зад волана. Специално при управлението на кокпита е можело да поработят още малко извънредно.

Покривът се сгъва за 15 секунди

Интуитивното управление е далеч от истинския си смисъл тук. Ако искате да откриете скритата душа на LC 500 – сърдитата му натура – не се нуждаете от интуиция, а от здрав стомах. Натискате педала на газта докрай и звукът се превръща грохот, а спокойното пътуване на чист въздух завършва с катапултиране напред. Автоматичната трансмисия превключва много прецизно десетте предавки. Задницата поднася леко, а след това 2,5 тона благороден метал се устремяват към хоризонта с такава сила, че се чудите откъде ви е дошло. Ако пък сега превключите на режим Sport Plus, ще подложите сърцето си на изпитание, а краищата на устните ви ще стигнат до ушите. Lexus, направили сте всичко перфектно!

Какво ни хареса и какво – не?

Убедителна комбинация от звук, който ще накара косата ви да настръхне, мощност в излишък и екстравагантен дизайн. Объркващото управление на кокпита вече ни е познато от Lexus. За съжаление.

Вероятно последният V8 атмосферен двигател на Lexus

Lexus LC 500 – технически данни

Двигател V8, атмосферен Работен обем 4969 см3 Мощност 341 кВт (464 к.с.)
при 7100 об/мин Макс. въртящ момент 530 Нм при 4800 об/мин Задвижване задно, 10-степ. автоматик Д/Ш/В 4770/1920/1350 мм Тегло (празен) 2450 кг Багажник 149 л 0–100 км/ч 5,0 сек ­Макс. скорост 270 км/ч Разход 11,7 л А98Н Емисии CO2 275 г/км Цена от 230 000 лв.

Топла струя въздух в подглавниците за горещи пътувания през студената есен

ИЗВОД

Добре, този Lexus няма да спаси света, но ще ви дава усещане за слънцето през мрачните дни на есента. Екзотичен модел, който ще ви направи щастливи. Можем ли да си позволим подобно нещо в днешно време? Категорично да! И би трябвало.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин