2016
Lexus се сдоби с нов „милионер“ в гамата си, след като спортният седан IS надхвърли седемцифрени кумулативни продажби в края на месец юли. Това е голямо постижение за модел, разработен основно за предпочитанията на Европейския пазар, където остава популярен и до днес. Всъщност, един от пет IS се продава именно в Европа.
Преди 17 години намеренията на Lexus бяха фокусирани в привличане на нови, по-млади клиенти с модела IS. С неговия спортен дух и размери на компактен седан, той предлага агресивен стайлинг, пъргав 6-цилиндров редови двигател и задно задвижване. Като трети модел в гамата на Lexus, който прави дебют на Европейския пазар след LS и GS, той успява да се наложи и да осигури присъствие на марката в силно конкурентния премиум сегмент. Набиращата скорост репутация на Lexus за отлично качество и обслужване на клиентите допринасят за нарастващия интерес към IS и скоро двигателната гама на IS се разраства с включването на по-мощен, 3-литров бензинов агрегат с обозначение IS 300 и, от 2001, комби-версия с обозначение SportCross.
Първият IS се доказва като модел, който ефективно разширява присъствието на Lexus в Европа до 2005 година, когато е световната премиера на второто му поколение. Представяйки по-отличителен и изтънчен дизайн, подчинен на новата дизайнерска философия на Lexus – “L-finesse”, IS осигурява платформа за откриване на нови възможности в един по-широк пазарен спектър. Първият модел в гамата – IS 250, задвижван от 2,5-литров V6 бензинов двигател с опция за механична или автоматична трансмисия, скоро получава и алтернатива –задвижван от дизелов двигател IS 220d.
Година по-късно, на автомобилното изложение в Детройт, Lexus представя IS F – спортен седан, „създаден от ентусиасти за ентусиасти“. Това е първият Lexus, който носи емблемата „F” и е предшественик на суперавтомобила LFA, както и на актуалните RC F и GS F. 5-литровият V8 двигател генерира 423 к.с и предава мощността си посредством най-бързата 8-степенна автоматична трансмисия в света, която задвижва автомобила от 0-100 км/ч за 4,8 секунди до максимална скорост от 270 км/ч.
Многообразието на гамата на IS е допълнително разширено през 2009 с представянето на IS 250C, оборудван със сгъваем, три-компонентен твърд таван. Механизмът за отваряне е най-бързият на пазара, дизайнът осигурява най-добре изглеждащия профил както при отворена, така и при затворена позиция, а уникалното разположение осигурява щедро пространство за пътниците отзад.
Текущото, трето поколение IS отбеляза нова страница за модела с въвеждането на Lexus Hybrid Drive за първи път в двигателната гама. След официалната премиера през 2013 г., IS 300h се доказа като най-популярния избор за Европейските клиенти, представлявайки 90% от всички продажби. Пълнохибридната модификация предоставя изключително плавно и ефективно задвижване и същевременно запазва традиционните качества, които правят IS толкова специален. Хибридното задвижване представлява комбинация от 2,5-литров, четирицилиндров Dual VVT-i двигател с Lexus D-4S технология за впръскване на горивото, работещ по цикъла на Аткънсън, с компактен и мощен електромотор, който гарантира плавно и същевременно мигновено ускорение. Хибридното задвижване осигурява безпрецедентно ниски нива на CO2 емисии и разход на гориво – 97 г/км и 4.3л/100км съответно.