2016
ВПЕЧАТЛЯВАЩ АВТОМОБИЛ – такъв е този Lexus GS: огромен (4,88 метра дължина, 1,83 метра широчина), шлифован дизайн, кралско вътрешно пространство, скъпа и солидна хибридна техника (продължителен тест на AUTO BILD: 5+). Сега обаче идва изненадата: въпреки това през миналата година има само 96 продажби в Германия. Жалко. От Toyota пускат шлифованата нова версия на модела. GS ще продължи да се предлага като 300h с 223 к.с. (89 950 лв.) и като 450h с 345 к.с. (109 950 лв.). Както винаги при тези хибридни автомобили можем да очакваме по-скоро сдържан стил на придвижване (въпреки голямата мощност), като на монитора можем да гледаме играта на електромотора, двигателя с вътрешно горене, акумулаторната батерия и генератора. Дали има забавяне при преминаване? Какво е състоянието на зареждане на батерията? Очаквано хибридната система функционира безупречно. Впечатление прави колко тихо се движи 450h.
Извод
В същността си GS си е останал добрият стар модел. Подхожда му превъзходно: разгръщането на мощността става уверено, много тихо и (поне според обещанието) икономично. Страхотна алтернатива във високия клас.
Lexus GS 450h
V6 двигател плюс два електромотора • Работен обем 3456 куб. см, системна мощност 254 кВт (345 к.с.) • Максимална скорост 250 км/ч • 0-100 км/ч за 5,9 сек • Задно задвижване/безстепенна автоматична трансмисия • Обем на резервоара 66 л • Д/Ш/В 4877/1829/1448 мм • Междуосие 2845 км • Обем на багажника 482 л • Собствено тегло 1865 кг • Разход на гориво 5,9 л А95Н/100 км • CO2 137 г/км • Цена от 109 950 лв.