Lexus ES 300h: огромната паст на един звяр


11
сеп.
2018

ПРЕМИУМЪТ Е СТРАХОТЕН, но жалко, ако никой не го забелязва. В родината на Mercedes, BMW и Audi луксозната дъщерна фирма на Toyota Lexus се опитва да се конкурира с тези наложили се модели. Следващата стъпка на японците: от януари 2019 г. те пускат на пазара своя успешен седан ES 300h. Досега той бе бестселър в Щатите и ще смени модела GS. С дължина от 4,98 метра седмото поколение на луксозния „японец“ тръгва с огромната си паст на лов за клиенти. A6, E-клас и Серия 5 – пазете се! Почти цялата предница на модела на Lexus е заета от радиаторната решетка а ла челюсти на акула. Следва красива фигура а ла Сoupé, а във вътрешното пространство ни очаква уютна и луксозна атмосфера. Под капака работи доказаното хибридно задвижване на Toyota. В сравнение с предишното поколение батерията е с намалени размери с 10 процента и сега се побира под задната седалка. Вместо 6-цилиндров мотор нов, по-ефективен 2,5-литров 4-цилиндров двигател поема грижата за задвижването.

Багажникът побира 454 литра, а интериорът е много класен

Заедно с електромотора той разполага с общо 218 к.с., което с оглед на теглото от 1,7 тона не изглежда много разточително. Всъщност ES няма амбиции за първото място при спринта (максималната му скорост е само 180 км/ч), а възнамерява по-скоро да спечели симпатии с ниския си разход на гориво. От Lexus дават среден разход от икономичните 4,7 литра на 100 километра, а по време на нашия тест бордовият компютър показваше 6 л/100 км. Все пак отлична стойност. Ако изберете лукса в Lexus вместо германския висок клас, няма да ви се наложи да правите компромиси. Оборудването, материалите, седалките и изработката са на изключително високо ниво. Особено новата аудиоуредба Mark Levinson, която не отстъпва на най-добрите, ще ви накара да се чувствате така, сякаш сте на някой концерт. Окачването и управлението са на високо ниво. Благодарение на регулиращите се амортисьори можете да избирате между комфортно и спортно возене. Цената на модела ще бъде около 80 000 лв.

Това ни харесва, а това не

Страхотно пространство отзад – има място и за пътници с ръст 1,93 метра. Визия, която ви кара да очаквате повече от 4-цилиндров мотор.

Технически данни

Двигател 4 цилиндъра, отпред напречно Работен обем 2487 см3 Мощност 160 кВт (218 к.с.) Макс. въртящ момент 221 Нм при 3600–5200 об/мин Задвижване предно Д/Ш/В 4975/1865/1445 мм Тегло (празен) 1740 кг Багажник 454 л 0–100 км/ч 8,9 сек Макс. скорост 180 км/ч Разход 4,7 л Емисии CO2 106 г/км

ИЗВОД

Да пътуваш спокойно, вместо да натискаш непрекъснато педала на газта. Ако сте точно такъв тип водач, то трябва да си помислите за 300h. Атмосферата на благородна всекидневна в интериора, екстравагантният екстериор и ниският разход на гориво са предимствата на модела.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >