Lexus ES 300h: агресията му е чужда


1
юли
2019

Агресивна атака срещу Е-клас и компания? Не, напротив: „самурайският“ външен вид на новия представител на Lexus във високия среден клас изобщо не кореспондира с природата на модела. ES 300h всъщност действа изключително успокояващо при шофиране – защото сякаш има способност да ви изолира по най-добрия начин от шумовете и стреса в трафика, като ви стимулира да не бързате за никъде, а просто да се наслаждавате на тишината при пътуване и на тиктакането на аналоговия часовник.

E, добре, признаваме си – на моменти тя ще бъде нарушена, ако решите да пришпорите 2,5-литровия атмосферен бензинов мотор под предния капак и да се опитате да „изсипете“ максималната системна мощност от 218 конски сили изцяло върху предните задвижващи колела.

ЕS не обича подобни изпълнения: 5-метровата лимузина предпочита да се носи спокойно и да радва пътниците с комфорта и качествените си материали в кокпита. Въпреки линията на покрива, наподобяваща силуета на купе, мястото за главите на задната седалка, както и за краката, е напълно достатъчно. Именно под задната седалка е разположена батерията, чиито размери са намалени в сравнение с предшественика GS – и така се отваря по-голям обем в багажника (454 л).

1,7-тонният шосеен лайнер се задоволява само с около 6 л на 100 км във всекидневието – отлично постижение, което се дължи на доказаното хибридно задвижване на Toyota.

ИЗВОД

Новият Lexus ES е автомобил, който е модерен и в същото време излъчва улегналост. Ако нямате амбиции да се движите прекалено динамично, този „японец“ ще ви допадне с лукса и изтънчения си характер. И с него определено ще се отличавате от тълпата.

Технически данни

Двигател 4 цилиндъра, отпред напречно Работен обем 2487 см3 Мощност 160 кВт (218 к.с.) Макс. въртящ момент 221 Нм при 3600–5200 об/мин Задвижване предно Д/Ш/В 4975/1865/1445 мм Тегло (празен) 1740 кг Багажник 454 л 0–100 км/ч 8,9 сек Макс. скорост 180 км/ч Разход EU-Mix 4,7 л Емисии CO2 106 г/км Цена: от 97 950 лв.

Още по темата

Card image cap
Honda Jazz: здрав, но ръждив

19
юни
2017

Honda Jazz измина 100 000 километра, като през цялото време работеше като часовник. Но където има светлина, има и сенки: японците са икономисвали от защитата срещу корозия, а и хибридът харчи повече от очакваното

Card image cap
Hyundai i30 Kombi 1.6 CRDI Style: Надежден и след 100 000 км

17
окт.
2016

Компактният модел от Корея е най-добрият автомобил в продължителните тестове досега. Само да не бяха тези слабости в детайлите…

Card image cap
100 000 км с Ford Mondeo Turnier 1.5 EcoBoost: създаден, но не за вечността

26
мар.
2018

Тестовата оценка бе понижена заради малък болт – но Ford имаше късмет

Card image cap

В последния брой:

Архив >