Lexus създаде върховния мек покрив


30
апр.
2020

В история си до момента в Lexus никога не е правен автомобил с мек
покрив, но не са пестени усилия за разработката на перфектния такъв за новия LC кабриолет. Мекият покрив не само придава привлекателен и интелигентен силует на купето LC, но
изключителната му инженерна изработка позволява тихо и бързо опериране без компромис с багажното пространство.

Механизмите за сгъване на покрива са с обичайна издръжливост от около 10 години преди възникване на необходимост от сервизна дейност. Lexus е символ на найдоброто качество и издръжливост и именно заради това инженерите тестват покрива, до степен на повреда, откривайки че може да издържи около 18 000 цикъла на сгъване и разгъване преди възникване на проблем – дори най-малък.
Прецизната програма доказва, че системата също така работи идеално при ниски температури на замръзване и сняг.

Важна част от принципите „омотенаши“ за гостоприемство на марката е осигуряването на купе, защитено от външни шумове и вибрации. Многопластовият покрив на LC кабрио ефективно спира нежеланите шумове, а хидравличният му мотор работи тихо и
ефективно.

Типично за кабриолетите е да се прави компромис с багажното пространство за сметка на осигуряване на място за покрива, когато той трябва да бъде прибран. Lexus LC кабрио предлага същото багажно пространство като купе варианта – 172 л – като интелигентната инженерна разработка и дизайн позволяват на покрива да се прибира между колоните за задното окачване, а хидравличният мотор да бъде разположен в празното пространство между задните седалки.

Петнадесет секунди са достатъчни за сгъване или разгъване на покрива, като това може да се случва и в движение при скорост до 50 км/ ч. Приложен е още един изпитател метод, при който екипът по разработката използва въздушен тунел, за да докаже, че системата може да се справи при различни скорости и условия на
шофиране, включително и насрещен вятър. Целта не е била реализиране на най-бърза скорост за сгъване и разгъване, а устойчиво и прецизно движение. В допълнение, съществува малка пауза преди извършване на основната част от процеса, детайл, който отразява начина, по който японските калиграфи изписват символи на листата хартия.

В Lexus са решени, че кабриолетът трябва да е бърз, колкото купе варианта, и използват както въздушен тунел, така и тестова писта, за да се осигури достигането на максималната скорост, както със сгънат, така и с вдигнат покрив. Що се отнася до управлението на автомобила, новият покрив позитивно допринася за
динамиката на модела. Това е възможно, благодарение на разположението на всичките основни части в междуосието, като се постига по-нисък център на тежестта от купе варианта – ключово решение за отличния баланс и изключителен характер на
управление. В Lexus дори използват рядка комбинация от магнезий и алуминий, за да се поддържа минимално теглото на покривната рамка без да се прави компромис с качеството на динамиката.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >