Новини » Lexus представи почти 5-метров SUV само на ток

Lexus представи почти 5-метров SUV само на ток

2104
2022

Lexus представи RZ 450e, втория електромобил на марката след UX300e и първия, базиран на платформа, предназначена само за електромобили. Тя се казва е-ТNGA – и е използвана също и от Toyota bZ4X и Subaru Solterra.

Първите фотографии на новия SUV бяха разпространени от производителя още през декември. В началото на април беше издадено името на модела и беше пусната първата снимка от интериора. А сега има и още подробности – като например, че с дължината си от 4,80 метра RZ450e ще бъде значително по-обемист от аналогичните модели на същата база.

По-интересно е обаче задвижването – явно тук няма да има вариант то да бъде изцяло предно, а винаги ще бъде двойно, с две електрифицирани оси (eAxle). Моторът на предната ще генерира 150 кВт, а на задната – 80 кВт. Така при заредена батерия максималната системна мощност ще бъде 230 кВт. С нея Lexus-ът ще бъде значително по-потентен от моделите на Toyota и Subaru, които в изпълнение AWD ще генерират по 160 кВт.

Интересна е системата за двойно задвижвнае Direct4. По данни на Lexus електрифицираните оси комбинират в един компактен модул мотор, „Тransaxle” и инвертор. Под „Тransaxle” при наличие ДВГ се има предвид форма на задвижване, при която вал (напр. на позициониран отпред) мотор е свързан с трансмисията (изнесена отзад). Не е ясно дали при електрическата система под „Transaxle” от Lexus имат предвид наличието на вал между осите. На „рентгенова“ снимка на задвижването се вижда оранжева връзка – но най-вероятно тя е обикновен електрически кабел.

Lexus-ът ще разполага с напълно гъвкаво разпределение на тягата – от 0:100 до 100:0 между двете оси. При рекуперацията Lexus също разделя тягата независимо между двете оси, като за целта използва хидравлика.

Батерията ще бъде с капацитет 71 кВтч и тя ще позволява изминаването на максимум 400 км с едно зареждане (по цикъла WLTP). В САЩ на по-късен етап Lexus ще пусне Steer-by-wire кормилна система – за първи път при марката. Тази система трябва да направи шофирането по-лесно и да отмени водача в „прихващането“ при остри завои. За първи път Lexus ще използва в свой модел и Frequency Reactive Dampers (FRD) – т.е. амортисьори, чиято работа се адаптира в зависимост от честота на въртенето на колелата.

До 2030 Lexus ще пусне изцяло електрически модели във всички сегменти, а от 2035 цялата гама на бранда ще бъде само на ток.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ