2023
LBX е изцяло нов модел, предназначен за нов сегмент за Lexus в Европа. Той трябва да промени картината и да бъде ключов модел за растежа на марката в региона. За първи път Lexus фокусира разработването на автомобил специално върху предпочитанията, вкусовете и тенденциите в европейския регион. LBX незабавно ще се превърне в основен модел в гамата на марката, с целеви продажби от 25 000 броя в Европа през 2024 г.
Използването на име от три букви е важно – досега само суперавтомобилът LFA се радваше на подобен респект. Изборът на името LBX демонстрира ангажираността и доверието на Lexus към новия модел. Изживяването при шофиране е централен елемент за привлекателността на LBX за клиентите. Положени са значителни усилия, за да се гарантират постоянният контрол, комфорт и увереност, присъщи на Lexus Driving Signature – и всичко това, представено в компановка на малък автомобил. Подобни фундаментални цели изискват фундаментални промени в глобалната платформа GA-B, като удължаване на междуосието, разширяване на следата и увеличаване на здравината и якостта на каросерията. Новата хибридна система интегрира 1,5-литров бензинов двигател.

При разработването на LBX, специално за да се хареса на съвременните европейски вкусове, Lexus идентифицира три ключови профила на клиентите: съществуващи клиенти на Lexus, които искат втори, по-малък автомобил; хора, които се възхищават на марката Lexus и това, което представлява, но все още не са открили модел, който да отговаря на техните нужди; и тези, които не са се замисляли за Lexus досега, но чийто интерес ще бъде предизвикан от новия кросоувър.
Най-значимият аспект на дизайна е новата архитектура на предната част, която се „разчупва“ от радиаторната решетка – отличителен белег на дизайна на Lexus през последното десетилетие – и поставя основите на нова ера в стилистиката на марката. Задната част на автомобила също е с подчертано силна визия, а стилистиката ѝ е вдъхновена от един изненадващ източник – оризовите питки Kagami-Mochi, които са традиционно японско предложение за Нова година, свързано с религията.

LBX е дълъг 4190 мм, широк 1825 мм и висок 1545 мм и има междуосие 2580 мм. Малкият радиус на завой от 5,2 м е идеален за градско шофиране. Ниската точка на бедрата допринася за създаване на усещането у водача, че е едно цяло с автомобила си, осигурявайки му позиция на шофиране като в седан. За да се осигури добра видимост за всички в интериора, задните седалки са позиционирани малко по-високо от тези отпред.
Качеството на концепцията Tazuna е подобрено с нови, напълно дигитални дисплеи на инструментите – седем или 12,3-инча според спецификацията на модела. Оформлението и дизайна на контролните уреди и данните се променят според избрания режим на задвижване и могат да бъдат персонализирани, за да отговарят на индивидуалните предпочитания. Съдържанието на мулти-информационния дисплей в устройството също може да се регулира. Допълнително удобство се осигурява от опционалния дигитален ключ. Съвместим както с устройства на Apple, така и с такива с Android, той позволява на до пет човека да използват приложение на своя смартфон за отключване и стартиране на един автомобил.

Системата e-Latch на Lexus осигурява интуитивно, плавно и лесно отваряне и заключване/отключване на вратата без механичен шум. Когато всички задни седалки са в нормално положение, багажното отделение в LBX със задвижване на предните колела се разширява до 402 литра, предлагайки място за два 75-литрови куфара под покривалото на багажника; във версията със задвижване на всички колела на разположение са 317 литра.
LBX разполага с ново хибридно електрическо задвижване, което е едновременно високоефективно и настроено за постигане на бързо, отзивчиво ускорение, което е характерно за електрическото задвижване със захранване от батерия. Това е ключов елемент за създаването на динамичен характер на LBX при шофиране и осигуряването на всички предимства на Lexus Driving Signature.
Общата мощност на системата е 136 к.с./100 кВт с максимален въртящ момент от 185 Нм, осигуряващи ускорение до 100 км/ч за 9,2 секунди за модела с предно задвижване и 9,6 при задвижване на четирите колела. Официалните данни за комбинирания цикъл на WLTP показват разход на гориво от 4,4 л/100 км и CO2 емисии от 100 г/км.