Lexus LBX – кросоувър на базата на Yaris Cross – е най-малкият модел на японската благородна марка. Разгледахме го отвътре!
Новият LBX ще е най-малкият модел на Lexus – с него японците разширяват продуктовата си гама с малък кросоувър; новият модел дели една и съща база с Toyota Yaris Cross. Lexus LBX е предвиден най-вече за европейския пазар, производството му стартира в края на 2023 г., а автомобилът ще стигне шоурумите в началото на 2024г.
Обозначението на модела се състои не от две, а от три букви. LBX означава „Lexus Breakthrough Crossover“, което подчертава претенциите на компактния SUV.
По отношение на размерите Lexus LBX се движи в региона на своя „технически донор”; с 4,19 метра дължина той е по-дълъг със сантиметър от Yaris Cross. Кросоувърът е широк 1,83 метра, а от Lexus посочват като височина 1,55 метра. С това LBX е по-широк, но и по-нисък от повдигнатия Yaris. Освен това междуосието на модела е по-голямо с два сантиметра.
На външен вид кросоувърът категорично прилича на модел на Lexus. Тук обаче имаме нова интерпретация на характерната радиаторна решетка на японците – трапецовидна със хексагонални елементи на дизайна. Над решетката има тънък вентилационен отвор, свързващ двата LED-фара.
Задницата прилича повече на техническия донор на модела. Вместо лого, тук японците са заложили на надпис Lexus. Задният капак е електрически – необичайно за автомобил с такива размери. Но все пак става дума за луксозен автомобил, отговарящ на премиум-претенциите на Lexus.
Тези премиум-претенции личат и в интериора – тук материалите са висококачествени. Вместо за линии на оборудване, Lexus говори за „Atmospheres“ – обозначава същото, но звучи по-хубаво. За още повече индивидуалност японците предлагат програмата „Bespoke Build“, чрез която можете да си поръчате различни цветове за тапицериите, контрастните шевове и предпазните колани. В долната част все пак има малко твърда пластмаса, но горе повърхностите са доста меки.
Естествено вътрешното пространство на LBX е дигитално – зад волана Lexus са монтирали серийно 12,3-инчов дигитален кокпит, а в средата на кокпита има 9,8-инчов дисплей. Опционално японците предлагат и Head-up-дисплей, като смартфонът може да бъде използван като дигитален ключ за автомобила.
За съжаление няма безжична връзка с инфотейнмънт системата чрез Apple CarPlay и Android Auto.
Задвижване: пълен хибрид с предно или двойно задвижване
Преминаваме към задвижването: LBX ще се предлага само с една моторизация – 1,5-литров 3-цилиндров агрегат, комбиниран с електромотор. Системната мощност на малкия Lexus е 136 к.с. Стандартният спринт се взема за 9,2 секунди, а максималната скорост е 170 км/ч. Пазарният старт на LBX в Европа е началото на 2024 г., з към този момент цената на модела не е известна. AUTO BILD предполага, че тя ще бъде поне 60.000 лв.

