Launch Control за първи път в S-клас

И топмодификациите на Mercedes S-клас бяха подложени на фейслифт – а при S 63 4Matic+ промените са много сериозни

1807
2017

Mercedes-Benz направи фейслифт на S-класата – но в Афалтербах не спят и същевременно осъвременяват и топмодификациите AMG – S 63 и S 65. Въпреки че привидно разликата между тях са само две единици, става въпрос за коренно различни автомобили. Докато S63 разчита на V8 Biturbo, S 65 със своите 12 „гърла” ще погъделичка егото дори на най-големите баровци. Със своите 612 „коня” S 63 се доближава повече до S 65 (630 к.с.). Най-вече по Mercedes-AMG S 63 4Matic+ (от 320 600 лв. по данни за Германия) са направени сериозни модификации: нов двигател, нова трансмисия и серийно 4х4. При S 65 пък е освежена основно визията. И двете Power-лимузини, аналогично на „цивилната” версия получават нови фарове, преработена радиаторна решетка и предна броня в т.нар. Jet Wing стил. Отворите долу са увеличени минимално с оглед по-ефективно охлаждане. S 65 (от 474 000 лв.) се разпознава по допълнителната порция хром. Отзад откриваме нови „кристални” стопове. Както подобава, AMG-тата разполагат с дифузьор отзад и с нови ауспуси. При S 63 4Matic+ те са с четириъгълни накрайници.

Без значение дали ще седнете отпред или отзад, върховите „S-ки” правят впечатление на истински благородни – както сме свикнали досега. Приятна изненада: двата 12,3-инчови дисплея в интериора са свързани почти незабележимо – много по-елегантно. Управлението в кокпита следва концепцията от Е-клас. Серийно при AMG-тата седалките са с памет и подгряване.

Както подобава на луксозна лимузина, серийното оборудване е пребогато. Разликите в обзавеждането на двете най-потентни изпълнения обаче са сериозни. Както името издава, при V8 Biturbo задвижването винаги е на 4-те колела, докато S 65 винаги е само на задно. 12-цилиндровото изпълнение винаги е с окачване Magic Body Control, което автоматично „сканира” пътя за максимално нежно преминаване през неравности. Новост е функцията за автоматично наклоняване на каросерията при завой – за да не се местят телата на пътниците от страничното ускорение. За по-спортно поведение S 63 4Matic+ използва спортно окачване AMG на база на въздушното Airmatic.

За първи път при S-клас се предлага функция Launch Control – но само при S 63. При Mercedes-AMG тази опция се нарича Race Start. За да я активира, водачът трябва да натисне спирачката с левия крак, а с десния – да настъпи газта до долу (но само в режим Sport или Sport+). След това левият крак просто се отмества и S-клас се изтрелва от 0 до 100 км/ч за 3,5 сек. Опционално Mercedes предлага и керамични спирачки с 420-милиметрови дискове.

В аварийни ситуации машината може да спре автоматично, а благодарение на активния асистент за смяна на лентата и Distronic само с натискане на лостчето за мигачите автомобилът автоматично може да отиде в друга лента при първото отваряне на пролука в трафика. Благодарение на Near-Field комуникация S-клас може да бъде не само отключвана и заключвана посредством смартфона, но и да паркира дистанционно, без водач зад волана. Има и режим Explore, при който колата може да се движи на разстояние до 15 м направо (напред или назад) – и тук шофьорът контролира колата от телефона.

Моторите: 5,5-литровият V8-Biturbo излиза в пенсия

На мястото на 5,5-литровия V8 идва 4-литровият V8, познат ни от Mercedes-AMG GT, отново с два турбокомпресора. Въпреки значителния Downsizing мощността е повишена от 585 на 612 к.с. Така новият S63 4Matic+ е мощен колкото първите S65. Същевременно S63 се доближава значително по „коне” до S65, който развива 630. При спринта от 0 до 100 км/ч S65 (4,3 сек) дори изостава от S63 (3,5 сек). По-доброто представяне се държи преди всичко на 4х4-задвижването и на новата 9-степенна трансмисия AMG Speedshift MCT. Заради чудовищния въртящ момент от 1000 Нм (S63 – 900 Нм) S65 остава с по-старата 7-степенна AMG Speedshift. Новост при S63 е изключването на цилиндри: в режим Comfort втори, трети, пети и осми цилиндър почиват, когато оборотите са между 1000 и 3250.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин