Land Rover Discovery: Остава як като скала!

Land Rover пуска нов Discovery – според британците това е най-добрият всъдеход. Разбира се, че трябваше да проверим това. Естествено тествахме новия Disco и по нормални пътища


31
мар.
2017

САМОУВЕРЕНИ – такива са британците. На въпрос дали BMW X5, Audi Q7 или новото Volvo XC90 са били мащаб за Discovery, островитяните отговарят: не е нито един от тях! На тях не им били нужни образци – все пак от 28 години оригиналът е само един и е произведен от Land Rover. А при петото поколение на модела те просто са искали да направят нещата още по-добри. Високопарни думи – дали зад тях наистина се крие нещо голямо? AUTO BILD направи тест! А нашият тестдрайв започва извън нормалните пътища. Все пак новият Disco не е само SUV, а истински всъдеход. Затова правим завой встрани от пътя. И действително на водача първо му свършва смелостта, а едва после идва краят и на уменията на автомобила. Няма проблем, суперинтелигентната електроника се грижи за всичко. Пясък, дупки с размерите на малка кола, стръмни изкачвания? No problem!

Функционално и фино обзавеждане – Discovery е рустикален само извън пътя

А как стоят нещата при движение по нормалните пътища? Там моделът също се справя с лекота! Теглото му е редуцирано с до 480 кг и така Disco се справя със завоите без сериозно странично накланяне, със стегнато управление и непозната до този момент от британците прецизност. Макар и естествено да не е спортен автомобил, собственото му тегло все пак е близо до 2 тона.
Именно това е от полза на Land Rover при комфорта. Новият вози, без да се люлее като предшественика си. С по-стегната настройка моделът поглъща доста добре неравностите на пътя. Няма шумове в купето, акустично сдържан бе и тестваният от нас дизелов агрегат – дори и когато стрелката на оборотомера бе в червената зона.

Съблекалня на колела: редакторът Фосвинкел използва Discovery за завързване на обувките, а отзад се побират до 2500 литра багаж

Двете турбини дават криле на 2-литровия дизелов агрегат. Малката се грижи за отстраняването на турбодупката при потегляне, а по-голямата осигурява въртящ момент от 500 нютонметра. Land Rover дава 8,3 секунди за спринта до 100 км/ч и максимална скорост от 207 км/ч. Би трябвало да е напълно достатъчно за всекидневието, по-големият 6-цилиндров мотор с 258 к.с. не ви е необходим! Още повече, че малкият агрегат е икономичен и харчи с един литър по-малко от тежкия 6-цилиндров – 6,3 л/100 км.

Определено не е много за седемместен модел. Да, Landy действително е такъв. Изпробвахме го и наистина на третия ред седалки се побираше дори и възрастен – тук има много повече място в сравнение с това при Audi Q7. Ако не използвате задните седалки, то ще поберете до 2500 литра багаж в Discovery. Би трябвало да е достатъчно.
Слабости? Почти няма такива! Това за съжаление си има своята цена. Под 100 000 лв. няма да можете да си купите такъв автомобил, а тестваният от нас Diesel Sd4 с 240 к.с. струва 110 000 лв. – почти на същото ниво като това на германската конкуренция от BMW и Audi. Но в началото вече споменахме, че британците са доста самоуверени.

За всички, които не се боят да кривнат извън пътя: Discovery номер пет изглежда като модерен SUV, но може много повече

Land Rover Discovery Sd4

Двигател 4 цилиндъра, битурбо Мощност 177 кВт (240 к.с.) Макс. въртящ момент 500 Нм Макс. скорост 207 км/ч • 0–100 км/ч 8,3 сек • Задвижване двойно/ 8-степ. автоматик •Д/Ш/В 4970/2073/1846 мм • EU-Mix 6,3 л дизел/100 км Емисии CO2 165 г/км • Цена от 108 800 лева

Извод
Невероятно е колко голяма крачка напред прави този Discovery. Докато старият модел бе интересен и заради странностите си, то новият се превръща в компетентен и зрял противник на Audi, BMW и Mercedes. Не е по-евтин, но е много стилен!

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >