Land Rover Discovery на старо: след 2009 г. е препоръчителен


5
ное.
2021

Класическите пред разсъдъци срещу британските автомобили избледняха бързо, след като през 2004 година бе представен Discovery номер 3. В началото високопроходимият автомобил импонираше с голямата си и ръбеста каросерия, а по-късно и с надеждността, която за съжаление винаги бе липсвала при предшествениците му.

Нашият модел след фейслифта (от 2009 година) се води Discovery 4, но заводският му код бе същият като на Discovery 3 – LA. При фейслифта визията бе модернизирана: нова радиаторна решетка, нова предна броня, както и променени фарове и задни светлини. В интериора британците подредиха средната конзола и арматурното табло, монтираха и по-големи и удобни седалки. И найсетне Discovery получи достатъчно мощен двигател! 2,7-литровият V6 дизел бе заменен с 3.0 V6 – с 600 вместо 440 нютонметра въртящ момент. Едно много по-добро задвижване за тежащия над 2,6 тона английски лорд. Но задвижването стана истински перфектно след 2011 година. И това не се дължеше на слабото повишение на мощността от 245 до 256 к.с., а по-скоро на новата автоматична трансмисия на ZF с 8 вместо с 6 предавки, която спестяваше над 1 литър гориво на 100 километра.

Но нашият модел от първи собственик се движи много приятно и с 6 предавки. Окачването също работи безупречно. Задължително тествайте следното: повдигането на каросерията трябва да отнеме на компресора само няколко секунди. Ако издава шумове, вероятно скоро ще се наложи да купувате нов компресор. Резервната част от AMK плюс монтажа струват около 4000 лева. Освен това си заслужава да проверите и алтернатора, който често отказва преждевременно. Обаче: въпреки пробега от 290 000 километра ние не открихме нито един дефект при тестовото шофиране. Но трябва да бъдете внимателни: високото качество в дългосрочен план привлича и манипулаторите на километражите…

DISCOVERY 4 Е ЕДИН ВСЕОБХВАТЕН ФЕЙСЛИФТ НА ТРЕТОТО ПОКОЛЕНИЕ


Land Rover подобри автомобила на много места. Въпреки това електрическата инсталация е все така капризна: най-често са засегнати задната чистачка, отключването на задния капак, стъклоповдигачите и централното заключване. По-рядко: течове на масло от двигателя, трансмисията и раздатката. Затова преди покупката проверете това внимателно – като демонтирате защитата на дъното. Заради много високото тегло окачването, гумите и спирачките се износват доста бързо.

Поддръжка на дъното

Мръсотията от офроуд разходките води до ръжда и може да предизвика отказ на електрическата паркинг спирачка.

Мощен SDV6

Мощен, издръжлив и широко разпространен 3-литров V6 дизелов двигател. Но отговаря на Eвро 6 едва от моделна година 2016.

Въздушно окачване

Често проблемите се предизвикват от дефектни сензори за височина. Ако Disco се повдига бавно, проблемът е в компресора.

Недостатъчна консервация

Ръждата се разпространява най-вече по стоманената рама. Не е критично, но е добре да я почистите и да консервирате.

ИЗВОД

Някои слабости са останали, но Discovery е напълно предсказуем и е препоръчителен след фейслифта от 2009
година. Освен това благодарение на праволинейния дизайн Disco няма да остарее бързо и визуално.

Още по темата