Тест » Land Rover Defender срещу SsangYong Rexton: последните истински офроудъри (ТЕСТ)

Land Rover Defender срещу SsangYong Rexton: последните истински офроудъри (ТЕСТ)

2608
2022

Не, това тук не са suv-ове. Defender и Rexton са истински офроудъри с понижаващи предавки, блокаж на диференциалите и солиден клиренс. Те също така са и талантливи автомобили за теглене на ремарке – имат прикачен товар от по 3,5 тона. Ние сме любопитни най-вече за Defender с новия му 6-цилиндров дизелов турбоагрегат. За съжаление в тези времена не успяваме да получим тази конфигурация на тестовия автомобил, която искаме.

В мината на „Heidelberger Sand & Kies“ в Дамсдорф и двата модела се представиха убедително: истински здравеняци!

При Defender искахме по-дългата база 110, но налична бе само късата. Дуелът с Rexton нямаше как да бъде пропуснат. При 140 км/ч и дизеловите 2000 оборота „кореецът“ се управлява доста приятно – стига да не се появят къси неравности на пътя. Тук моделът се проваля – въпреки независимото си окачване и високопрофилните гуми. Като петместен вариант може да натовари 770 килограма, а цената е нечувствително тропащо окачване а ла пикап. Очаквахме по-голяма здравина, както и по-малко скърцане и тракане. Новата 8-степенна автоматична трансмисия работи сравнително хармонично с 2,2-литровия дизелов агрегат. Ново е и електрическото сервоуправление – леко, но по-директно от преди, с три завъртания от край до край. Продължава да липсва Head-up дисплей, но по отношение на свързаността Rexton е в по-слабата лига в сравнение с по-скъпия британец, който печели точки и с добрата си система за гласови команди. Освен това само две от възможните седем режима на дигиталния кокпит в SsangYong показват пътните знаци. Странно – защото тази информация е важна.

Предимството на Defender е голямата дълбочина на газене: 900 мм (Rexton: 200 мм)

Defender, по-широк с цели 20 сантиметра от своя предшественик, се управлява по-директно и по-прецизно от Rexton, като на същата лоша пътна настилка се усеща по-стегнат. Истинското му перманентно двойно задвижване има предимство по отношение на сцеплението и върху асфалт. Въздушното окачване поглъща всичко – дори и с големите 22-цолови джанти. Каросерията се движи по надлъжната ос, последица от формата с височина от 1,97 метра. Леката тенденция към тропане при къси неравности също трябва да бъде отбелязана. Тук обаче – за разлика от при SsangYong, няма никакво скърцане.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин