2023
За големите SUV-модели електрификацията е изключително голямо предизвикателство, тъй като тежките батерии увеличават и без това високата маса на този тип автомобили. Затова и една от най-доказаните марки, специализирани в офроуд автомобили – британската Land Rover, взима решение за момента да запази двигателите с вътрешно горене в гамата си.
Това разкрива Томас Мюлер, ръководител на отдела за разработки на Jaguar Land Rover (JLR), съобщава германското издание Focus. Според Мюлер и колегите му за момента електрическото задвижване не можело да осигури нито достатъчно мощна тяга за дърпане на ремарке, нито адекватен за нуждите на клиентите пробег. В интерес на истината, догодина ще бъде представен Range Rover изцяло на ток – но той ще бъде просто допълнение към палитрата от версии само на ДВГ и с хибридно задвижване.
Електрически Land Rover би могъл да надвишава 3,5 тона
Най-същественият проблем при комбинацията от електрическа задвижваща система и голям SUV би било надвишаването на теглото от 3,5 тона – до което е ограничена кат.В за водач на МПС. Интересното е, че батерията на изцяло електрическите Dacia Spring (26,8 кВтч) и Honda e (35,4 кВтч) е с по-малък капацитет от тази на plug-in хибридния Range Rover (38,2 кВтч). Естествено, заради по-високото тегло и окачването също трябва да бъде усилено. Отделно и самата каросерия трябва да бъде по-устойчива – особено на странични удари, тъй като се налага батерията да бъде добре защитена. А това води до необходимост от още повече материал за конструкцията – и до още повече килограми.
От друга страна, клиентите на скъпи автомобили, особено тези по азиатските пазари, не биха обърнали внимание на модел, който изминава по-малко от 500 км с едно зареждане. А например за Range Rover, който има нужда от значително над 20 кВтч за изминаването на 100 км, батерия с капацитет 100 кВтч би била твърде малка. Така че, с оглед на всичко казано дотук, Land Rover не вярва скоро да загърби ДВГ – особено за пазарите си извън ЕС.