Land Cruiser BJ40: класика на деня


19
юли
2019

Японският аналог на Jeep CJ се нарича Toyota Land Cruiser J4. В късата си дизелова версия BJ40 „японецът“ продължава да трака и до днес в някои региони на света. Нашата класика на деня.

Toyota Land Cruiser J4 може да стигне до най-далечните места, движи се надеждно, докато калта стигне до врата на водача, като освен това се ремонтира с най-обикновени средства. Офроуд-феновете обичат BJ40, дизеловия вариант с късо междуосие.

Всъдеход от най-старата школа

Водачите на модерни SUV-ове сигурно ще се изплашат на борда на BJ40. През 1976 г. първите версии получават дискови спирачки на предната ос, а през 1981 моделът получава опционално сервоуправление, 21 години след пазарния старт на J4! Комфорт на возене почти липсва – BJ40 друса дори при движение по асфалта. Ако искате да въртите волана без сервоподпомагане, то трябва преди това да сте тренирали във фитнеса. Затова пък всичко на борда е на практика неразрушимо и функционира и след десетилетия употреба. Здравата рама, солидните цели мостове и двойното задвижване превръщат думата препятствие в излишна. Ако пък е необходим ремонт, може да се справи всеки майстор. Все пак добрата поддръжка е препоръчителна, тъй като грижата срещу корозия е била непозната дори и за Toyota по времето на BJ40.

Преди покупка най-добре се допитайте до познавач

Toyota и J4 стъпват на германския пазар през 1977 г. Числата в обозначенията BJ40, BJ42 и BJ45 посочват междуосието. Буквите B, H и F означават 4-цилиндров и 6-цилиндров дизелов, както и редови 6-цилиндров бензинов мотор. Работният обем на дизела стартира от 3 литра и се качва до 4, а диапазонът на мощността се простора от 76 до 105 к.с. Първоначално 3,8-литровият бензинов агрегат разполага със 105, а по-късно със 125 к.с., а големият 4,2-литров е със 135. Принципно предлагането на Land Cruiser BJ40 е голямо. Интересуващите трябва преди всичко да са наясно,  дали BJ40 наистина им харесва. И да се обърнат към някой запознат. Техниката на Toyota не е сложна, но каросерията изисква грижи – заради ръждата. Обърнете внимание на това при покупка.

Още по темата

Card image cap
Клубът на супербързите: Aston Martin One-77

23
авг.
2017

Ако искате да влезете в клуба на най-бързите автомобили, то моделът трябва да вдига поне 480 км/ч! Преглед на 73-те най-бързи и ексклузивни автомобили на света.

Card image cap
Tempo Matador 50 Hebmüller: С Tempo на почивка

22
юли
2016

Техниката на VW превръща Tempo Matador 50 в куриозен модел. Автомобилът прави голямо впечатление като кемпер

Card image cap
50 години NSU Ro 80: Един фантастичен провал

7
юни
2017

През 1967 г. бе сензация и се провали заради собствените си претенции. Поздрави за рождения ден на един автомобил, който искаше да промени света – и до днес има своите почитатели

Card image cap
„Булгаралпин“: българската следа

22
апр.
2016

Ултралекото купе и невероятният пилот Илия Чубриков ще останат завинаги в историята. Спирането на проекта за производството на „Булгаралпин“ заради СИВ обаче ще ни натъжава винаги

Card image cap

В последния брой:

Архив >