AUTO BILD България / Land Cruiser на старо: внимавайте с дизела!

Land Cruiser на старо: внимавайте с дизела!

Въпреки че наближават десетата си година, Land Cruiser 120 все още са относително скъпи. Заслужава ли си да инвестираме в тях?


18
окт.
2017

В офроуд средите Toyota Land Cruiser все още е синоним на неразрушимост. Моделът си е спечелил слава на брутално здрав, тъй като е срещан почти във всяка страна по света. Въпреки това по екземплярите от него имат типични за определени региони проблеми. Те са свързани например с пътните условия в Германия и много страни от Централна европа. Държавата, управлявана от Меркел, е известна в цял свят с липсата на ограничена по (преобладаващата част от) магистралите. В други държави, в т.ч. и нашата, има лимит от 130-140 км/ч, но болшинството шофьори смело „натиска“ до 150-160. В Япония, родината на модела, по аутобаните е законно да се движиш максимум със 100 км/ч – а тегленето на тежки ремаркета е голяма рядкост.

Дефектите по инжекторите излизат скъпо

Напомняме ви всичко това, за да разберете по-лесно причините за проблемите с двигателя при Toyota Land Cruiser – те са свързани преди всичко с продължителното максимално натоварване. Каране за дълго с повече от 3000 об/мин и дърпане на едрогабаритно ремарке се оказват сериозно предизвикателство за тракащия 4-цилиндров мотор с големи бутала. При предшественика – Land Cruiser 90, развиващ 125 к.с., често явление бяха спуканите цилиндрови глави или дефектиралите гарнитури. Директното впръскване на горивото в голяма степен помогна за отстраняването на тези проблеми, но после имаше дефекти на клапана за високо налягане или дюзите с електронно управление. Подобни ситуации не са постоянни, но когато се появят, ще ви излезе скъпо – рециклирирането струва над 1000 лева. По интернет форумите именно дюзите на D4D са тема на дискусия номер едно – и това не е за пренебрегване. Но в интерес на истината, има и много собственици на модела, които дори след 250 000 км нямат проблеми с оригиналните инжектори Denso.

В зависимост от версията на двигателя се проявяват различни проблеми. Ранната модификация със 163 к.с. (до 2004 г.) създава ядове със споменатите клапани за високо налягане при common-rail системата – тези компоненти обаче на са скъпи и междувременно са модифицирани от производителя, за да издържат по-дълго. За изпълненията със 166 к.с. (2004-2006) и късната модификация със 173 (от 2006) са по-характерни проблемите с дюзите.

Допълнителна защита помага срещу корозията

Иначе е Land Cruiser е точно това, което човек си представя – тромав, но сравнително надежден в дългосрочен план офроудър. Всъщност има и една друга проблемна зона – това са спирачките. Със смяната на дисковете в 39 процента се налага и смяна на буталата, които заяждат. Ръждата също не е чужда тема за модела – който иска да запази Toyota-та в дългосрочен план, ще трябва да направи допълнителна консервация – иначе кафявата чума ще дойде рано. От нея се оплакват 28 процента от собствениците. Тя се явява по ъглите на каросерията и най-често – върху екземпляри от региони, където използват агресивни химикали срещу заледяване.

От Toyota – на Mercedes

Като цяло сервизите на Toyota в Германия се радват на доверието на клиентите на Land Cruiser. 93 процента са доволни от работата им – въпреки високите цени. 61 процента от потребителите смело биха заменили колата със следващото поколение на модела – Land Cruiser 150. В днешно време този показател е на много високо ниво. Естествено, има и хора, които искат да сменят марката – най-вече с Mercdes – GLE (бившата М-класа) и по-малкия GLC (бившия GLK).

Извод

„Корава“ рама, много място и солидна техника – Land Cruiser 120 е истински офроудър, който е силно препоръчителен и като употребяван. Единствено трябва да внимавате за дефектни инжектори при 3.0-D4D – тъй като ремонтът или смяната им излизат солено.

Още по темата

Card image cap
Употребяван автомобил: Mercedes E-клас (W 212) от 28 000 лева

22
авг.
2016

Новият E-клас вече е при дилърите. Това намалява цените на предишния модел. Може да попаднете на добра оферта!

Card image cap
С тези употребявани автомобили няма да сбъркате

17
май
2016

Кои автомобили създават най-малко проблеми? AUTO BILD ви представя 9 модела от три ценови категории с най-добри резултати пред TÜV

Card image cap
Как да седим правилно в автомобила

22
юни
2016

Правилната позиция на разположение на тялото пред волана щади гърба и ви предпазва при удар

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: