Lancia Voyager на старо: космическият кораб Surprise

Какво може легендарният ван Voyager, когато е с емблема на Lancia?


19
юли
2017

ФИЛИГРАНЕН ДИЗАЙН, специална техника, висококачествени материали, изработени с любов детайли… асоциациите, които буди името Lancia, са толкова разнопосочни като цялата история на изисканата италианска марка. Но реалността често изглеждаше различно: тъй като продажбите винаги бяха под очакванията, концернът майка Fiat още навремето използваше доста детайли от собствените си модели. Една политика, която се отразяваше добре на разходите, но не и на стила и чийто връх бе постигнат през 2011 година с Voyager.

Кокпитът е доминиран от диво разпиляна комбинация от стилове

Шефовете на концерна взеха прадядото на вановете от Chrysler, „лепнаха“ няколко емблеми на Lancia отпред и отзад, монтираха един красив часовник в интериора – и готово, създадоха изискания семеен ван на Lancia. Неособено хитроумна стратегия, защото целевите групи на двете марки едва ли можеха да са по-различни. Така че на пръв поглед единственият паралел между красивия „италианец“ и „американеца“, който предлага много място за малко пари, е рустикалното качество. Но старите предразсъдъци трябва да бъдат забравени заедно със старите предпочитания. Окачването на вана е приятно стегнато, 6-степенната автоматична трансмисия превключва меко, което важи и за нашия тестов екземпляр с пробег над 150 000 километра, който се продава от Щефан Райзер в Бремен.

Дизеловият двигател със 163 к.с. подхожда добре на тежкия автомобил с мощната си тяга

Недостатъците са по-скоро високото тегло и множеството електронни помощници. Спирачните дискове са прекалено малки и доста се затрудняват с тежащия 2,3 тона ван. При серийното пълно оборудване често отказват електрическите плъзгащи се врати, а във върховата версия дори и електрически сгъваемите седалки от третия ред, както и електрическият заден капак. Досадно, но в това отношение конкурентите VW T5 или Mercedes Viano/V-клас не се представят по-добре. Чисто механично нямаме забележки към сглобявания в Канада Voyager – като изключим леката липса на любов към детайла. Да, дизеловият двигател можеше да работи по-спокойно, кормилното управление да е по-директно, а материалите – по-висококачествени. За сметка на това купувачите на употребяван автомобил получават един индивидуалист с дължина 5,22 метра. И кой ще се смути от леката шмекерия с емблемите?

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА МОДЕЛА В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Още по темата