2018
Този автомобил е нещо повече от мечта – профилът му е инспириран от среза на самолетно крило. Леката каросерия тип Barchetta (итал. – малка лодка) е като движеща се скулптура от алуминий, под която се крие превъзходната техника на Lancia. В wая на 30-те години дизайнерът и производител на каросерии Zagato е сътворил 3 или 4 автомобила върху шасито на Aprilia по поръчка на платежоспособни клиенти. Те са участвали с тях в състезания, например легендарната Миле Миля.

Двуместната спортна каросерия е построена на базата на серийното шаси на Aprilia с 4 места. Вместо задни седалки Уго Загато е оформил драматична и впечатляваща задна част
Но вече никой не си спомня за тях . Спортните Aprilia са се загубили, найвероятно след катастрофи. А това често се е случвало на състезателните коли – те са били конструирани за бързо шофиране, техните собственици са се радвали на живота и на успеха. Поддръжка, консервация? Що за глупости…

На старите снимки от архива не може да се види с какви точно уреди е била оборудвана оригиналната Aprilia Zagato. Така че тук виждаме една „щипка“ импровизация – въпреки стремежа към перфектна реконструкция.
Но вече никой не си спомня за тях. Спортните Aprilia са се загубули, най-вероятно след катастрофи. А това често се е случвало на състезателните коли – те са били конструирани за бързо шофиране, техните собственици са се радвали на живота и на успеха. Поддръжка, консервация? Що за глупости… Но днес една спортна Aprilia сякаш е възкръснала. Чисто нова. Или пък стара? Истинска мистерия. Аеродинамичната Lanc1a прелита по шосетата около седалището на Zagato в Терацано ди Ро – сякаш винаги се е движила по тези шосета. „В продължение на много години издирвахме по целия свят безследно изчезналите автомобили, казва Андреа Загато (47). Но без никакъв успех .“ Той е шеф на фирмата, която продължава да се занимава с автомобилен дизайн, но приема и външни поръчки.

Воланът е от серийното производство, а малките прозорчета още тогава са се продавали като допълнително оборудване.
Да се обръща внимание на красотата при спортните автомо били – през 30-те години това е било нещо ново и необичайно . Дядото на Андреа, Уго Загато, направил това през 1937 г. в Милана – и сътворил един шедьовър. Спортната нотка се отразила добре на технически съвършената Aprilia, а връзките между Zagato и Lancia станали още по-тесни. Внукьт Андреа желаел да възстанови безкомпромисния аеродинамичен проект на дядо си, койго през 1919 г. основал фирмата Zagato. „Неговата Aprilia беше икона, смята той. С прост, много чист дизайн.“

Наследник на велики дела – Андреа Загато (47) притежава авторските права за стотици проекти на каросерии. Той планира и други нови „издания“
В архива на фирмата са се запазили само две снимки. На едната колата е снимана в преден полупрофил. На другата – в заден полупрофил. Но тези две гледни точки се оказват напълно достатъчни ‘ за да може да се построи „клонинг “ на изчезналата Aprilia. Стига естествено да разполагате с щаб от 50 дизайнери, конструктори, компютърни специалисти, математици и макетисти, заедно с модерна машиностроително предприятие, което да реализира прототипа.
Продължете на следващата страница