Lancia 037 Restomod с феноменални динамични характеристики

2705
2021

Италианската фирма Kimera Automobili работи по реплика на Lancia Rally 037. Рестомодът тежи 950 кг и разполага с 505 к.с. Ще бъдат произведени само 37 бройки!

Рестомод-пазарът изживява бум! Отдавна не само стари Porsche-та биват оборудвани с нова техника и високотехнологични материали – междувременно има голям избор от различни модели: от изцяло електрическа Alfa Giulia до разполагащ със 700 к.с. Range Rover Classic. Сега в рестомод-лигата се появява нов играч Kimera Automobili!

Kimera Automobili е италианска фирма със седалище в Кунео, специализирана в реставрация на исторически рали-автомобили. Естествено предпочитанията са към италианските марки и по-специално Lancia. Сега Kimera widmet са се посветили на легендарния Rally 037. Този произвеждан между 1982 и 1983 г. спортист със средно разположен двигател е резултат от сътрудничеството между Lancia, Abarth и Pininfarina. През 1983 г. Lancia Rally 037 става световен шампион при рали-конструкторите като последен автомобил без двойно задвижване. Зад волана е Валтер Рьорл. Rally 037 е задвижвана от 2-литров 4-цилиндров мотор, който благодарение на компресор разполага с 310 к.с. Мощността не е единствената тайна на успеха на 037: освен много добро разпределение на теглото ключът към успеха е в лесната поддръжка на автомобила. Всички важни елементи са били закрепени с болтове в два различни размера.

Заради хомологацията има и версия за нормални пътища. Тя се нарича Rally 037 Stradale и използва същия 4-цилиндров двигател с 205 к.с. Общо са произведени 257 екземпляра на 037, от които 200 се падат да версията за движение по нормални пътища.

Повече от рестомод на Lancia Rally 037

Kimera Automobili показа първи официални снимки на EVO37 – автомобилът изглежда феноменално. На базата на Lancia Beta Montecarlo италианците са създали нещо повече от рестомод. Каросерията прилича поразително на оригинала, като от Kimera са направили решаващи подобрения на някои места. Фаровете и задните светлини са с LED-техника, има елементи от карбон, а вкаросерията са използани най-качествените материали. Амортисьорите са Öhlins, спирачките Brembo (по желание с карбоново-керамични дискове). С дължина от 4,06 метра (оригиналът е дълъг 3,92 м) и междуосие от 2,52 метра (при оригинала е 2,45 метра) размерите на EVO37 се доближават много до тези на оригинала. Комбинацията джанти-гуми е с 18-цолови(245/35) отпред и 19-цолови (295/30) отзад. Оригиналът е с 16-цолови колела.

505 к.с. при тегло от само 950 кг

Особено интересно е задвижването: за да се запази близостта с оригинала, EVO37 също е задвижван от 4-цилиндров мотор с работен обем 2150 куб. см. С компресори и турбини неговата мощност е вдигната на 505 к.с., а максималният въртящ момент – на 550 Нм. Това е възможно благодарение на използването на доста карбон – колата тежи само 950 кг. Клиентите могат да избират между класическа ръчна трансмисия и секвенциална скоростна кутия. Всички планирани 37 бройки на Kimera Automobili EVO37 са със задно задвижване. На по-късен етап Kimera ще предложи 10 бройки с двойно задвижване Integrale. Цените за нормалния модел стартират от около 950 000 лв. – с ДДС цената става към 1,4 милиона лева.

Това все пак е по-малко от оригинала – през последните години цените на Lancia Rally 037 се качиха изключително много – над 500 000 евро. Премиерата на EVO37 ще бъде на Festival of Speed в Гудууд, а през септември 2021 г. първите клиенти ще получат своите автомобили.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин