2024
Асът от 80-те и 90-те Мики Биазон (66) направи първи тест на новата Lancia Ypsilon Rally 4 HF, с което по своеобразен начин ознаменува завръщането на легендарната марка в света на ралитата. Lancia се оттегли от моторспорта преди 33 години, след като оставя зад гърба си 10 титли при конструкторите и 5 – при пилотите, с което и до ден-днешен е най-успешната марка в Световния рали шампионат. За съжаление, новата „бегачка“ не разчита нито на задно (като при 037), нито на 4х4-задвижване (като в Delta) – но все пак за феновете, които дълги години ронеха сълзи за отсъствието на марката от скоростните отсечки, остава утехата, че Lancia все пак отново е в играта.

Ypsilon Rally4 HF разчита на 1,2-литров 3-цилиндров турбодвигател с 212 к.с., предаващ тягата си към предната ос, и подобно на другите машини в класа Rally4 използва 5-степенна секвенциална скоростна кутия, както и механичен диференциал с повишено вътрешно триене. Като представител на класа Rally4 състезателният Ypsilon е идеално решение за млади пилоти с амбиции в бъдеще да станат професионалисти. С новата „бегачка“ се завръщат и легендарните лога HF и LANCIA CORSE HF, с които марката е позната от десетилетия в средите на моторните спортове.
Биазон, който печели титлата при пилотите в WRC през 1988 и 1989, лично е участвал в настройките на автомобила, както и в разработката на новата Lancia Ypsilon HF с електрическо задвижване, която ще бъде пусната на пазара през май 2025 г. с мощност 280 к.с. и възможност за ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,8 сек.