2019
Легендарната 112-годишна марка, която е дала на рали-света модели като Delta Integrale и Stratos, днес е бледа сянка на някогашния блясък и е редуцирана до марка с един модел за един пазар. Единственият автомобил в портфолиото на италианците е Ypsilon, малък автомобил на базата на Fiat Panda, който се произвежда в последното си поколение от 2011 г. През 2014 г. бе оповестено, че производството на автомобили с марката Lancia постепенно ще бъде преустановено. От края на април 2017 последният все още произвеждан модел е Ypsilon.
Човек би могъл да предположи, че концернът-майка FCA спокойно би могъл да изпревари Lancia в страните от Европейския съюз с инвестициите, които бяха направени в Alfa Romeo. За наша изненада обаче това не е така. Публикуваните от European Automobile Manufacturers Association (ACEA) данни за продажбите сочат, че през първото полугодие на 2019 г. Alfa е продала общо 27 702 автомобила, докато Lancia заедно с Chrysler е реализирала 34 767 автомобила. Ако извадим дела на Chrysler от сметката се получават 34 700 екземпляра – съгласно официално прессъобщение от Lancia.
Изненадващо е, още повече че Alfa Romeo освен Stelvio и Giulia, разполага в моделната си гама и с 4C и Giulietta, както и с остатъчни бройки на MiTo, чието производство приключи през 2018 г.
Вероятно Alfa Romeo има по-големи маржове на печалба за новите си модели в сравнение със стария Ypsilon, но все пак фактът, че Lancia продава повече автомобили в ЕС, е изненадващ.