/ Lamborghini V12 на две колела

Lamborghini V12 на две колела

Какво да направите, ако имате работещ двигател на суперавтомобил, но нямате  автомобил, в който да го поставите? Последното нещо, което би хрумнало на повечето хора, е да го монтират на мотоциклет, но това очевидно не е било проблем за Чък Бек. Той случайно разполага с перфектно работещ двигател от Lamborghini V12 и за няколко месеца, докато жена му не е вкъщи през лятната ваканция, решава да уплътни времето си, като му намери практично приложение. Според познавачите това би трябвало да е двигател от Lamborghini Countach или Espada, което значи, че мощността му e в диапазона от 350 до 450 конски сили – нещо абсурдно за двуколесно превозно средство. Не. че целият мотоциклет, направен от Чък Бек не изглежда абсурдно, след като задвижващият агрегат е голям почти колкото самия него. Разбира се, абсурдът никога не е разубеждавал любителите на подобни занимания, които демонстрират повече способността си да изработват ефектни измишльотини, отколкото да търсят някакво практично приложение.

Всъщност „Франкенщайнът“ на Бек е само една от многото подобни преработки, при които двуколесни превозни средства се оборудват по подобен начин, но е сред малкото, при които е използван толкова спортен мотор. Мнозина биха се запитали дали това изобщо е законно, но по-важното в случая е, че тук става дума за истинско произведение на изкуството, което определено успява да впечатли истинските ценители.

Двуколесното безумие се появява пред публика за първи път в полузавършен вид през декември 2014 г. на ежегодното Cars and Coffee шоу в Алфарета, щата Джорджия, и можем да си представим как хората буквално се струпват около това чудовище, привлечени от грохота на V12. Двигателят, който е оборудван с 3-степенна трансмисия на Volkswagen е разположен върху специално изработена рама и се намира пред водача, а не под него, като за целта е създадено сложно кормилно устройство, което да достигне до предното колело.

До пускането на пазара на Aventador, Lamborghini редовно подобрява своя класически двигател V12 с 60 градуса ъгъл между цилиндрите (проектиран от Bizzarini още в началото на 60-те), чийто работен обем през годините еволюира от 3,5 на 4,0, след това на 6,2 и накрая на 6,5 литра, със значително повишаване на мощността от 274 на 670 к.с. Така че човек наистина трябва да е абсолютно луд, за да го качи на две колела. Освен това прави впечатление, че в случая са използвани стандартни и напълно конвенционални гуми, но както самият Чък скромно пояснява: „Моторът ми не е предназначен да се движи много бързо. Вдига само около 230 км/ч“.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин