2018
Дали пред нас стои най-красивото Lamborghini на всички времена? Ако питате нас – да. Това, което виждате е единственият произведен екземпляр на Miura SVR. Производителят му го определя като „един от спиращите дъха Lamborghini-та, произведени някога“. Сега собственото подразделение на фирмата Polo Storico до връща в първоначалното му състояние и му помага да си възвърне някогашния блясък.
Обектът на реставрация започва своя живот като „нормална“ Miura S. През 1968 г. автомобилът в „Verde Miura“ с черен кожен интериор е доставен на дилър в Торино. След като за сравнително кратко време колата сменя осем собственика, накрая попада в германеца Хайнц Щрабер, който поръчал трансформацията в SVR на Lamborghini.
Принципно при SVR става дума за екстремна версия на и без друго достатъчно екстремно Lamborghini – Miura SVJ. Самото SVJ е създадено от тогавашния тестови пилот на Lambo Боб Уолъс. Оригиналът е е съсипан след катастрофа, но след това по поръчка са произведени още няколко екземпляра. За целта са преработени съществуващи шасита. Хайнц Щрабер обаче иска нещо по-специално. Затова италианците му направили SVR. Трансформацията продължила 18 месеца. Щом SVR бил готов, германът го продал на един господин от Япония, където колата останала в продължение на четири десетилетия, послужила като вдъхновение за комикс-серия с името „Circuit Wolf“ и станала образец за модел в размер 1:18 на японския производител на играчки Kyosho.
Според ръководителя на класическия център на Lamborghini Polo Storico, Паоло Габриели, реставрацията на модела е продължила 19 месеца: „По време на тези 19 месеца ние подходихме по различен начин при тази реставрация. Оригиналните данни с техническите характеристики от производството не ни бяха от голяма полза. По-важни бяха спецификациите на преработката от 1974 г. Извършената от Polo Storico цялостна реставрация е било доста сложно начинание, тъй като автомобилът е дошъл разглобен в Сант’Агата Болонезе, макар и с всички части. Извън оригиналните спецификации, по изричното желание на клиента са поставени четириточкови предпазни колани, анатомични седалки и демонтираща се клетка срещу преобръщане. Целта – максимална сигурност по време на планираните спринтове на пистата“.
Сега този Miura с номер на рама 3781, номер на двигател 2511 и номер на каросерия 383 отново е възкръснал. Добри новини.