2023
ПРЕДИ ДА ЗАПОЧНЕМ, трябва да изясним нещо; действително съществуват експерти, които говорят за този автомобил, сякаш е „американец“, а не „италианец“. Моля, никога не казвайте „Ламборчини Каунтач“! Просто кажете „Ламборгини Кунташ“…
За да обясним това с името, трябва да се върнем 50 години назад. През 1970 г. е готов първият дървен модел, дело на Марчело Гандини, тогава шеф-дизайнер на Bertone в Торино. Когато шефът на техническия отдел на Lamborghini Паоло Станцани вдигнал покривалото в помещението с модела, портиерът на Bertone с изненада извикал „Countach!“, което означава нещо като „Е-ха!“ или „Уау!“.
КУН-ТАШ! В Пиемонт иначе го казват само при вида на красива жена. Сега шеф-дизайнерът Митя Боркерт вдига покривалото в климатизирания шоурум на Lamborghini в Сант Агата и бърше потта от челото си, а ние сме като поразени от гръм! Нов Countach, 50 години след първия! Този модел с клиновидна форма е дълъг 4,87 метра и висок 1,14 метра, а отзад работи 6,5-литров V12 атмосферен двигател със 780 к.с., към 7-степенната автоматична трансмисия на който е прикачен 48-волтов електромотор с 34 к.с., така че системната мощност става 814 к.с., а задвижването е двойно. Новият модел няма право да се нарича LPI 800-4, те са закръглили името, но не бива да сме повече католици от папата.
„Автомобилът променя играта за всички – казва шефът на Lamborghini Щефан Винкелман. – Първият хибриден спортист, един визионерен автомобил на настоящето точно като своя предшественик.“ Новият модел трябва да пренесе статуса на икона на първия модел в бъдещето, с пуристките си линии да бъде „материал за мечти“. Човекът, създал това супер-Lambo, е на 47 години, родом от Херцберг в Бранденбург, като още през 1993 г. е участвал със скица в конкурс на AUTO BILD.
Продължете на следващата страница