Първото всъдеходно превозно средство с марката Lamborghini (което не е трактор), е направено през 1977 г.Ефектният като дизайн военен автомобил, наречен Cheetah се появява в резултат от програма за превъоръжаване на американската армия и в тази връзка една от интересните подробности, около създаването му е, че той на практика не е италиански. Дизайнът му е проектиран от Родни Фарис, президент на оръжейната компания Mobility Technology International (MTI) от Сан Хосе, Калифорния, която изработва първия действащ прототип, оборудван с двигател на Chrysler. Идеята е Cheetah да се произвежда в завода на Lamborghini и разбира се да носи фирмената емблема, но да се продава предимно в САЩ от дилърската мрежа на MTI.
Преди официалната премиера е направена рекламна фото сесия в пустинята Невада, а впоследствие е отпечатана и атрактивна брошура, която да предизвика интерес, не самосред военните, но и сред цивилните клиенти, особено тезиот Близкия изток. Определена е дори и пазарна цена от 25 000 долара.
Опитният образец никога не е изпробванот американската армия, но след тестовете, направени от екипа на Фарис, е отчетена максимална скорост от 170 км/ч, което е доста впечатляващо за високопроходим автомобил в края на седемдесетте. Не след дълго обаче MTI решава да продаде правата върху целия проект на Teledyne Continental Motors, като основната причина за това е свързана със задълбочаващите се финансови проблеми на Lamborghini. Новият собственик започва изработката на още три прототипа на Cheetah, но когато става ясно, че не може да бъде намерен клиент от страна на военните, тези допълнителни бройки остават недовършени. Друг е въпросът, че Lamborghini Cheetah показва някои сериозни недостатъци още от самото начало.Масивният двигател V8 на Chrysler с работен обем 5,9 литра и мощност 190 к.с. е монтиран зад задните седалки в комплект с 3-степенна автоматична скоростна кутия и с перманентно задвижване на четирите колела. При тази конфигурация разпределението на теглото е нехармонично и води до много нестабилно поведение. Освен това автомобилът е твърде тежък (2042 кг) и цялостната производителност не отговаря на предварителните спецификации. Въпреки че решението за използване на американски двигател е свързано с по-добрите шансовете за получаване на договор с американската армия, от там заявяват, че нямат намерение да инвестират в нищо, произведено извън Съединените щати и Cheetah е отхвърлена, като автомобил за военна употреба.
Последният проблем около разработката е, че дизайнът се оказва доста сходен с този на друг военен модел – XR311, създаден от Ford през 1970 г. Ето защо скоро след представянето на Cheetah на автомобилния салон в Женева през 1977 г. Ford завежда дело срещу MTI и Lamborghini, което слага окончателен край на този проект.
Разяреният бик се завръща триумфално в света на офроуд десет години по-късно с впечатляващия, но вече сериен наследник на Cheetah, обозначен като LM002.



