През 2013 г. с LaFerrari Ferrari завърши т.нар. Big Five (288 GTO, F40, F50, Enzo и LaFerrari). Още тогава се говореше за версия Spider на суперспортиста. Сега в социалните мрежи изтече информация относно покана от италианците за представяне на LaFerrari Spider пред ограничен кръг от хора.
Потребителят на Instagram @supercar_broker e постнал фотография на карбонова кутия. С нея Ferrari кани свои избрани клиенти на презентация на LaFerrari Spider. Кутията „цитира“ силуета на открито LaFerrari, а в нея се намира заготовка на червен ключ. Но как човек може да получи такава кутия? Много просто: Ferrari избира потенциални купувачи. Те не е задължително да притежават поне един от Big Five – достатъчни са голяма автомобилна колекция и тясна връзка с италианската марка.
Според слуховете от LaFerrari Spider ще бъдат направени между 75 и 200 екземпляра. Това означава, че откритата версия ще бъде още по-бутикова от „нормалното“ LaFerrari (лимитирано до 499 бройки). Очаква се цената за новата модификация да бъде 4,8 млн. лева – умопомрачаваща сума. Тя обаче се оказва добра инвестиция – с оглед движението на цените при закрития модел, който като употребяван се търгува за 6 млн. лева (цена като нов: около 2,4 млн. лева). LaFerrari Spider ще се появи на пазара догодина – и с него компанията ще отпразнува 70-ия си юбилей. Възможно е моделът да бъде представен по време на Ferrari Cavalcade през юни 2016 г.
Двигателите и техниката ще бъдат без промяна
Все още не се знае как ще изглежда конструкцията на покрива при LaFerrari Spider. Възможностите са мек таван като при 599 SA Aperta или покрив на две части като при Lamborghini Aventador Roadster. Технически няма да има промени: 6,3-литровият V12 ще бъде подпомаган от два електромотора. Това трио ще развива системна мощност 963 к.с. – от които 800 се падат на двигателя с вътрешно горене. За неговите 128 коня литрова мощност други производители щяха да имат нужда от принудително нагнетяване – но Ferrari успява да се оправи само с високи обороти.
Ограничителят се включва чак при 9250 об/мин. Освен това задвижващият агрегат има екстремно висока степен на сгъстяване – 13,5:1. За задвижването се грижи и електродвигател със 163 к.с. Втори електромотор се използва само за периферните агрегати. Хибридната система, наречена Hy-Kers, е базирана на ноу-хау от Формула 1. Тя успява да поддържа и разхода в разумни граници. С 330 грама въглероден диоксид на километър LaFerrari замърсява точно колкото Porsche 911 Turbo, което е два пъти по-маломощно. Рекуперацията при акумулаторите с тегло само 60 килограма не се активира само при спиране. Допълнително акумулаторите се зареждат, когато бензиновият агрегат генерира прекалено много мощност – например при шофиране по завои. Електрическият агрегат е свързан с трансмисията посредством трансмисия с два съединителя, което съдейства както за по-ефикасно разпределение на мощността, така и за по-добро разпределение на теглото – по данни Ferrari 41:59 в полза на задната ос.
Динамичните постижения не поставят под съмнение перфектния синхрон между компонентите на задвижването. Стандартният „спринт“ отнема под 3 сек, а от 0 до 200 км/ч LaFerrari достига за под 7. Така то успешно се включва в лигата на суперболидите с 1000+ „коня“ като Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse, Koenigsegg Agera R и Hennessey Venom GT въпреки по-ниската мощност. Голямата сила на LaFerrari се проявява на пистата – с времето си под 1:20 мин то побеждава Enzo с 5 сек и F12 Berlinetta с повече от 3. Тези постижения се дължат в голяма степен на аеродинамиката – и на променливите настройки на спойлер, дифузьор и сплитер. Те биват контролирани от специална система, която наблюдава в реално време всички важни параметри. Компонентите биват адаптирани за повече притискане само когато това помага на динамиката. Шофьорът участва в целия скоростен спектакъл от изключително ниска позиция на седене. Седалката е неподвижна, а педалите и воланът могат да се местят.