AUTO BILD България / Lada Vesta: нов модел от стари времена

Lada Vesta: нов модел от стари времена

Новият седан на Lada изглежда много добре, но при шофиране не ни очарова. Първи тест на Vesta 1.6 16V


10
ное.
2017

Путин има проблем. Вместо да се вози на Mercedes, той иска да се качи на руска луксозна лимузина. Само че в момента няма – и май най-луксозното нещо от страната на „братушките” е Lada Vesta. Нейните перспективи за успех обаче са ограничени – и то не само в Кремъл. Дългият 4,11 м модел с четири врати може да се похвали с приятен външен вид, предлага много място и дори екстри като автоматичен климатик и навигационна система. По отношение на техниката на задвижването и окачването обаче е на ниво отпреди десетина години.

Да започнем с мотора: 1,6-литровият атмосферен агрегат не прави впечатление на особено потентен със своите 106 к.с., от които до 3000 об/мин няма да усетите и помен, както и с максималния си въртящ момент от 148 Нм, достъпен едва при 4200 об/мин. За съжаление всичко това минава през автоматизирана 5-степенна скоростна кутия, с каквато е оборудван нашият тестов автомобил. Тази трансмисия ще ви коства не само 1500 лева отгоре, но и значителна част от темперамента на колата, който и без това е доста скромен. Смените на предавките са бавни и карат пасажерите да се поклащат – ето защо ние препоръчваме „ръчката”. Индиректното управление също няма да ви „спечели”.

Жалко – защото кокпитът радва с добрата функционалност въпреки използването на твърде евтина пластмаса, а окачването, проектирано за „суровата” пътна обстановка в бившия СССР, отговаря на базовите ни изисквания. Гаранцията е съвсем прилична – 3 години или 100 000 км. По отношение на цената руснаците го раздават доста самоуверено – Vesta във високо ниво с автоматизирана скоростна кутия излиза 25 500 лева – почти колкото две Dacia Sandero. Ето защо на пазарите в Западна Европа колата няма особени шансове – а у нас биха я купували единствено носталгично настроените.

 

Данни за автомобила Lada Vesta
Двигател 4-цил., бензинов
Разположение отпред напр.
Клапани/разпр. валове 4 на цил./2
Задвижване на валовете ремък
Работен обем 1596 cм³
кВт (к.с.) при об/мин 78 (106)/5800
Нм при об/мин 148/4200
Макс. скорост 180 км/ч
Трансмисия aвтоматизирана
Задвижване предно
Спирачки пр./з. дискови/барабанни
Гуми на тестовия автомобил 195/55 R 16 H
Тип гуми Matador Elite 3 MP 44
Размер на джантите 6 x 16″
Емисии CO2 141 г/км
Разход* 8,3/5,0/6,2 л
Обем на резервоара 55 л/А95 Н
Бензинов филтър за твърди частици
Хладилен агент R1234yf
Шум при преминаване 69 дБ (A)
Прикачен товар със/без спирачки 900/450 кг
Обем на багажника 480 л
Дължина/широчина/височина 4410/1764–2040/1497 мм

* градски.извънградски/смесен на 100 км

Извод

На пръв поглед Vesta изглежда като приятен и модерен седан, но щом седнете зад волана й разбирате, че това е автомобил с техника от отминало време. Вероятно ще успее да се наложи само в Русия заради що-горе приличната си цена.

Още по темата

Card image cap
Тест на Jeep Compass 2.0 MultiJet: компактният катерач

29
юли
2017

Jeep се включва в популярния клас на Tiguan и за целта използва името Compass. AUTO BILD успя да изпробва новия модел

Card image cap
Най-изгодната Dacia с нов базов мотор

3
февр.
2017

С фейслифта си Sandero получава модерен 3-цилиндров атмосферен агрегат – макар и без турбо, той се справя прилично с леката каросерия

Card image cap
Чао, торсен!

10
мар.
2016

Ultra – виждали сте този надпис върху опаковката на много прахове за пране. Той обаче се използва и за означение на най-икономичните версии на Audi. AUTO BILD изпробва А4 с новата екосистема за двойно задвижване

Card image cap
Тест: BMW M240i Coupé

7
сеп.
2017

Фейслифт за Серия 2 Coupé и Cabrio – удоволствието от шофирането остава

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: