Lada Nova (ВАЗ 2104): класика на деня


24
юли
2019

Lada Nova (2104) може би ще предизвика усмивка у носталгиците и почитателите на рустикалните автомобили от миналото: Lada е иконата на руското автомобилостроене. Класика на деня!

В страните от бившия социалистически лагер Lada 2104 бе доста популярна. Мощността на модела е почти двойно по-голяма от тази на Trabant. Въпреки сравнително високата цена, хората бяха готови да чакат почти 20 години (по онова време покупката на кола в България например ставаше със записване и номерът излизаше след поне 15-20 години). Всъщност Lada бе обновен вариант на Жигули. На запад произвежданият от 1979 до 2012 г. ръбест руски автомобил намира малцина приятели, като хората подценяват качествата му.

Lada Nova е задвижвана от 4-цилиндровия двигатели с работен обем от 1,2 до 1,7 литра, като те нерядко проявяват капризност. И определено не са образец за спокойна и култивирана работа. За сметка на това агрегатите с мощност от 55 до 84 к.с. функционират и при тежки условия – например при екстремен студ. Ако се повредят, то са достатъчни основни технически познания, за да ги поправите. На какво може да издържи един такъв мотор на Lada, доказаха руските ютюбъри от Гараж 54. Те заравят три автомобила от различни марки в калта и ги оставят там в продължение на година. След опит за стартиране след 12 месеца единствено Lada пали безпроблемно от раз.

Почитателите на динамиката определено са сбъркали адреса при Lada Nova (2104). Управлението е трудно за боравене, окачването друса, автомобилът подскача при неравности на пътя. Независимо обаче, колко труден е пътят, ВАЗ 2105 (седан) и ВАЗ 2104 (комби) се справят с него стоически. Придвижването напред спира единствено там, където е необходимо истинско 4х4 задвижване. Макар, че тук може доста да се поспори. А и Lada има якия всъдеход Niva.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин