Lada Niva с TwinPower дизел и интериор на BMW (ВИДЕО)


16
февр.
2021

Lada Niva има огромен брой фенове! Офроуд ветеранът е произвеждан още от 1976 г. само с леки модификации и впечатлява преди всичко със своите възможности за движение извън пътя и с ниската си цена. Ръбестата Lada просто е тромава и не особено надеждна. Руска тунинг компания обаче отстранява тези несъвършенства!

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗA LADA NIVA НА СТАРО

Фирмата noname.expert, специализирана в доработки на моделите на BMW и MINI, е преоткрила изцяло Lada Niva. Вместо с 83 к.с., офроудърът вече разполага с 250 к.с. и вместо за малко под 20 секунди ускорява от 0 до 100 км/ч за 6 секунди. Визуално проектът е доста дискретен. Впечатление на пръв поглед правят единствено по-широката следа и огромните 20-цолови джанти. При по-внимателно вглеждане обаче веднага ясно колко много работа и най-вече колко много нови компоненти на BMW са поставени на старата Niva.

Двулитров дизел от BMW

Niva е като Франкенщайн BMW. Тунерите са използвали цялото портфолио на марката с централа в Мюнхен. Цялата задна ос идва от BMW Серия 5 Touring (E61), модифицирана с пружини от M5. Спирачките на задната ос също са от „петицата“. Серийната спирачна система, която изглежда малка, още е оставена отпред, но в бъдеще и там ще има промени. Предната ос също е преработена с носачи на BMW. Акцентът обаче е под капака. Там, където до резервната гума е работил 1,7-литровият бензинов двигател с мощност 83 к.с., сега вече има дизел BMW. Четирицилиндровият агрегат (N47) се предлага във версии с мощност от 116 до 218 к.с. и е поставян в голям брой модели на BMW.

2-литровият дизел (N47) идва от BMW и благодарение на чиптунинг генерира 250 к.с. и 500 Нм.

Първоначално идеята е била автомобилът да получи дори 6- или 8-цилиндров мотор – но мястото в двигателния отсек се е оказало твърде ограничено за целта. И все пак, благодарение на чиптунинг, четирицилиндровият дизел вече генерира 250 к.с. и 500 Нм максимален въртящ момент. Мощността се предава с помощта на автоматична скоростна кутия от BMW Серия 3 само към задните колела. Въпреки това BMW Niva трябва да ускорява от 0 до 100 км/ч за около шест секунди и да развива максимална скорост от 190 км/ч. В следваща фаза на тунинга офроудърът трябва отново да получи 4х4-задвижване.

Не, това не е BMW – а Lada Niva! Много компоненти в кокпита идват директно от германския бранд.
https://youtu.be/c706VI7bКак
https://youtu.be/c706VI7bКак

Много компоненти на BMW и по интериора

Но това не е всичко: тунинг специалистите са преобразили и интериора и са превърнали Niva в почти луксозен SUV с множество компоненти на BMW. В допълнение към M спортен волан с планки за превключване на предавките, от BMW са взети още селекторът на трансмисията, двузоновият автоматичен климатик и класическите кръгли уреди. Навигационната система, разполагаща с iDrive контролер, идва от X1, а седалките – от X3. Впечатляващо е, че всички нови системи по кокпита работят. Тунерите дори са помислили за малки детайли като оригиналния бутон за стартиране и огледалото за обратно виждане от BMW. Ключът на BMW също работи, единствено системата за отваряне на багажника с дистанционно управление се нуждае от адаптация. Руснаците не разкриват колко струва целият тунинг – но при всички положения неговата стойност значително надхвърля базовата цена на автомобила (ок. 20 000 лв.).

Благодарение на задвижването на задните колела и 250 к.с., тази Lada Niva може и да дрифти.

Още по темата