Lada Niva втора ръка: грубоватият руснак

Lada Niva е сред най-евтините нови автомобили. Струва ли си да се купи на старо?

2508
2017

Това ни дразни

Водачите на Niva са сурови типове, които обичат автомобила си заради уникалния му характер – и му прощават множеството слабости. Lada Niva иска сериозни грижи още като нов автомобил: единствено екземплярите , внесени официално от Lada Deutschland, са консервирани ефективно срещу корозия. Въпреки това е силно препоръчително допълнително и старателно да обработите всички кухини на каросерията. Ако шофирате извън пътя, е добре да монтирате и подкалници (около 200 евро). Не се занимавайте с автомобили, които са карани много извън пътя: съединителят, скоростната кутия и ябълковидните шарнири на предното окачване вероятно ще са износени, освен това каросерията ще е „натъпкана“ с тиня и кал. Стандартните проблеми: течове на масло от двигателя, трансмисията и задния мост, както и износени лагери на главините и скоростната кутия. Утешението: всички части могат да бъдат намерени без проблеми са смешно евтини.

Шарнири/лагери на главините
Лагерите на главините се износват бързо, в най-лошия случай може да блокира колелото. Смяната отпред струва по 90 евро на лагер, отзад – по 120 евро. При караните извън пътя Niva се разбиват и шарнирите на окачването

Ръжда
Бъдете внимателни при автомобилите от неофициален внос! Те не са защитени достатъчно срещу корозия и ръждясват преждевременно. Предлаганите официално от Lada Deutschland автомобили са консервирани допълнително. Препоръчително: монтирането на подкалници отпред

Трансмисия
Механичната трансмисия започва да вие най-късно при пробег 100 000 километра – това означава износени лагери. Ремонтът струва около 600 евро. Раздатъчната кутия (на снимката) и съединителят също не обичат екстремен офроуд

Течове на масло
Типичен проблем на Niva: течове на масло от двигателя, трансмисиите и задния мост (на снимката). За да се преборите с проблема, скоростната кутия трябва да се демонтира и да се разглоби – и в този случай си струва да направите основен ремонт на кутията

Извод 

Niva е подходяща само за безстрашните водачи, които търсят евтин високопроходим автомобил: техниката е наистина архаична. Лагерите на главините и в трансмисията се износват бързо, течовете на масло са постоянна тема за разговор. А при моделите от неофициални вносители липсва консервация на кухините на каросерията.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин