KW Toyota GR Yaris: този Yaris е сериозна „бегачка“!


12
апр.
2021

Toyota GR Yaris oбещава преди всичко удоволствие във върхова степен. За него се грижат 261 конски сили, „изстискани“ от 1,6-литров турбодвигател с 3 цилиндъра, комбиниран с двойно задвижване и ръчна трансмисия. Така моторизирано, „джуджето“ ускорява от 0 до 100 км/ч само за 5,5 сек. Палавата „японка“ може да бъде поръчана още от завода с пакет High Performance, в който са включени два торсен диференциала с блокаж. Те позволяват величествен дрифт на сняг. А за който иска да кара GR Yaris на писта в рамките на т.нар. Trackdays, KW предлага ново регулируемо окачване с колоувъри Clubsport 3-Way.

„Сваляне“ с 25 до 45 мм

Комплектът разполага с възможност за безстепенно регулиране отпред и отзад – така че автомобилът се доближава с 25 до 45 мм до пътя. Амортисьорите са изработени от стомана и разчитат на нова технология с няколко клапана, благодарение на която разширителният съд може да отпадне. При всички aмортисьори можете да контролирате отделно Highspeed (на 14 степени) и Lowspeed (на 13 степени) компресирането („смачкването“). Lowspeed-разгъването може да бъде задавано дори на 16 нива. Highspeed-степените оказват влияние върху поведението на автомобила при преминаване през бордюри на писта или през неравности. Lowspeed играе роля преди всичко при насочването на гумите в завой и при спиране.

Благодарение на безстепенното регулиране на окачването по височина Yaris трябва да бъде достатъчно удобен за шофиране и във всекидневието

Цената е висока, но оправдана

Освен това са монтирани и алуминиеви унибали, благодарение на които могат да бъде настройвани вертикалният (camber) и страничният наклон (caster). По този начин GR Yaris може да бъде настроен максимално прецизно спрямо избраната комбинация от гуми/джанти и съответното трасе. Звучи ви скъпо? И действително е – новото окачване излиза 8000 лева. А това се равнява на около 8% от базовата цена на най-мощния Yaris. Инвестицията обаче си заслужава – особено с оглед на факта, че KW e голямо име в света на моторспорта, като дори болидите Toyota Supra GT4 залагат на компонентите от германските специалисти по окачването. Всъщност и самият Yaris не е евтин – струва минимум 66 000 лева. Но всяка стотинка от тях си заслужава.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин