Komo-Tec Exige EX460: британски спортни традиции


26
апр.
2017

Често да победиш себе си е по-трудно, отколкото да подобриш рекорда на конкуренцията. Именно с това нещо се сблъска екипът на Komo-Tec. Вместо с нов автомобил хората участваха с миналогодишния Lotus Exige. Външността му бе идентична, но бяха направени някои промени под ламарината. От една страна, този път зад волана седеше фирменият пилот Винфрид Клайн, имаше и усъвършенстване на задвижването и окачването. Оптимизиран компресор увеличаваше мощността от 426 на 458 к.с. Промените обаче бяха по-сериозни при интеркулера. Тук за първи път бе използвана система с водно охлаждане. Всмукателният колектор също бе нов. При окачването имаше по-твърди с десет процента пружини в сравнение с деня на рекордите 2015. Тогава окачването не си партнираше оптимално с гумите Michelin Pilot Sport Cup 2. При задвижването от Komo-Tec бяха пристигнали на „Заксенринг“ с нови елементи: серийният Exige е без блокаж на диференциала, но от тунинг фирмата са оборудвали EX460 с такъв специално за деня на рекордите. Клайн доближаваше рекорда на десета от секундата. Кратко спиране в бокса – гумите бяха сменяни почти като във Формула 1. С новите гуми Michelin Клайн тръгваше на нов лов за рекорди. Без нито едно поднасяне на задницата британецът подобри рекорда със седем десети от секундата. Развълнуваният шеф обеща нови рекорди догодина – този път с Lotus 3-Eleven.

Технически данни: V6 компресор, 3498 cм³, 458 к.с., 495 Нм, 1090 кг, 0-100 км/ч за 3,9 сек, 290 км/ч максимална скорост, 187 800 лева 

В сравнение с предишната година сега мощността на автомобила бе по-голяма, освен това имаше блокаж на диференциала и нов интеркулер

Ден на рекордите на пистата: заедно с 15 производители и тунинг фирми излязохме на „Заксенринг“ 2016! ВРЕМЕНАТА на лов за рекорди! Идеята изглеждаше проста и лесно осъществима: събираме колкото е възможно повече автомобили с разрешително за движение по нормални пътища на писта и даваме възможност на тунинг фирмите и производителите да участват със своите коли, карани от пилоти професионалисти. Целта: възможно най-много рекорди на пистата в различни категории – най-бърз „американец“, най-бърз ван, най-бърз Mercedes, най-бърз сред всички. Денят на рекордите, който се състоя през 2015 г. на пистата „Заксенринг“, бе голям успех: 21 автомобила поставиха 12 рекорда. Първоначално не бяхме сигурни дали такова мегасъбитие може да бъде повторено година покъсно. Решението обаче дойде лесно: някои искаха реванш, други бяха започнали да правят автомобили за рекорди. Когато от Mercedes AMG заявиха участие с три, а от Porsche – с два автомобила, проектът стартира. Последваха ги и други производители. Тунинг фирмите също не чакаха покана – единствено победителят от 2015 г. Tikt, специалист на тема Corvette, не успя да довърши колата си навреме. Въпреки това за нас бе късно да се откажем – новото събитие трябваше да стартира. И ние го направихме.

Още по темата

Card image cap
ИСТИНСКИЯТ АВТОМОБИЛ-МЕЧТА

30
апр.
2017

Много място, мощни дизелови двигатели, прецизна автоматична трансмисия, висок престиж – звучи като луксозна линузина. В случая обаче се отнася за микробуси – когато те са произведени от Mercedes и VW. Сравнихме фините всестранни таланти

Card image cap
Клубът на супербързите: Lamborghini Veneno

27
авг.
2017

Ако искате да влезете в клуба на най-бързите автомобили, то моделът трябва да вдига поне 480 км/ч! Преглед на 73-те най-бързи и ексклузивни автомобили на света.

Card image cap

В последния брой:

Архив >