Koenigsegg Gemera: 1700 к.с., 3500 Нм и четири места


4
мар.
2020

В лицето на Gemera Koenigsegg представя първия си модел с място за четирима души и багажа им. Meга GT-то разполага с 1700 к.с. и 3500 Нм!

С Gemera основателят на компанията Кристиан фон Кьонигсег изпълва своя мечта. От 2003 мъжът работи по идеята да комбинира динамичните постижения на хиперспортен автомобил с практичните ползи на 4-местен автомобил. 17 години по-късно Koenigsegg представя резултата – Gemera!

Четири отделни седалки в Gemera. Koenigsegg обещава много място отпред и отзад.

На пръв поглед машината изглежда като спортна кола. Чак когато огромните „крилати“ врати бъдат отворени, става ясно, че Gemera е Gran Turismo с място за четирима души. Дизайнът е впечатляващ и същевременно напомня на първия Koenigsegg в историята – прототипа СС от 1996. Футуристични са камерите вместо странични огледала – още една премиера зa Koenigsegg. Отзад правят впечатление преди всичко ауспуховите тръби, които завършват отляво и отдясно на стъкленото покритие над капака на двигателя – подобно на Porsche 918 Spyder или McLaren 600LT. Титаниевата генерация е продукт на Akrapovic.

Кокпитът на Gemera е типичен за Koenigsegg. И при първия си 4-местен модел шведите се придържат към заобленото предно стъкло с централно разположена чистачка. Пренесен тук е и познатият от моделите СС и Agera стъклен покрив. Предните седалки са направени от карбон и всяка от тях тежи само по 17 кг. Благодарение на интегрираните колани пасажерите отзад ще могат лесно да слизат и да се качват. Освен това от Koenigsegg обещават, че задните седалки щели да бъдат точно толкова комфортни, колкото и предните.

Огромните врати нямат В-колона и трябва да осигуряват лесно качване и слизане.

Осем поставки за чаши

Като истинско GT Gemera предлага много приятни удобства. Сред тях са 3-зонов автоматичен климатик, два големи тъчскрийна (по един за отпред и отзад), осем (!) поставки за чаши, WLAN-хотспот и съвместимост с Apple CarPlay. На самия волан е поставен екран. При това Gemera предлага и място за багаж – цели 200 л, двойно повече, отколкото при Porsche 911 Turbo.

1700 к.с. и 3500 Нм

Изключително интересно е задвижването на новия Koenigsegg. Gemera е хибрид. 3-цилиндровият бензинов мотор разчита на подкрепата на три електродвигателя, по един за всяко от задните колела и още един – на коляновия вал. Това осигурява до 1100 к.с. изцяло електрическа мощност (изчислено поотделно – дори 1400). В комбинация с 3-цилиндровия агрегат се получава системна мощност 1700 к.с. (1,27 мегавата, както пишат от Koenigsegg) и 3500 Нм максимален въртящ момент. А това е достатъчно, за да се изстреля Gemera само за 1,9 сек от 0 до 100 км/ч. Максималната скорост е 400 км/ч.

Нов 3-цилиндров мотор с 600 к.с.

Още по-интересен от електродвигателите е нареченият TFG 3-цилиндров мотор. Съкращението на разработения от шведите агрегат идва от „Tiny Friendly Giant“. При работен обем два литра TFG „изкарва“ цели 600 к.с. и 600 Нм максимален въртящ момент. Впечатляващата мощност бива постигната посредством два турбокомпресора. Максималните обороти на 3-цилиндровата машина със сух картер достигат 8500. Въпреки сложната техника разположеният централно в Gemera ДВГ тежи само 70 кг и се побира в куфар!

Хибридното задвижване е комбинирано с патентованата от Koenigsegg система Direct Drive – зад това означение се крие просто 1-степенна трансмисия. Звучи шантаво, но Gemera достига 400 км/ч само на една предавка и въпреки това ще има нисък разход. При нормални скорости тежащата 1850 кг Gemera ще предлага автономен пробег до 1000 км – и то със 75-литров резервоар. На това му се казва истински всестранен талант!

Оформлението на предното стъкло е типично за Koenigsegg.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >